• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نیازسنجی آموزشی برنامه‌های آموزش خانواده برای اولیاء دانش‌آموزان ناحیه یک تبریز
تعداد صفحات 18
نویسنده رضوان حکیم‌زاده - محمدعلی میرزابیگی - مقصود رسولی سقای
مشخصات نشریه فصلنامه آموزش و ارزشيابي (علوم تربیتی) - دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز - علمی پژوهشی سال 7 پیاپی 26
تاریخ انتشار تابستان - 1393
محدوده صفحات 24-7
زبان فارسی
کلید واژه آموزش خانواده  نیازهای آموزشی  آموزش والدین  نیازسنجی آموزشی  تبریز  برنامه‌های آموزشی  
چکیده اين پژوهش به منظور بررسي نيازهاي آموزشي اولياء شركت كننده در برنامه هاي آموزش خانواده آموزش و پرورش\r\nناحيه يك تبريز انجام شد. روش پژوهش از نظر اجرا روش توصيفي، پيمايشي و از نظر نتايج يك تحقيق كاربردي است. \r\nجامعة آماري مورد مطالعه شامل والدين كليه دانش آموزان كه در سال تحصيلي 91- 92 در اين ناحيه مشغول به تحصيل بودند. براي انجام تحقيق، تعداد 382 نفر والدين به روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب\r\nشدند. براي جمع آوري اطلاعات از سه پرسشنامه محقق ساخته به ترتيب (پرسشنامه والدين دانش آموزان ابتدايي\r\n59 سؤال بسته پاسخ و يك سؤال باز پاسخ)، (پرسشنامه والدين دانش آموزان راهنمايي 55 سؤال بسته پاسخ و يك\r\nسؤال باز پاسخ) و (پرسشنامه والدين دانش آموزان متوسطه 62 سؤال بسته پاسخ و يك سؤال باز پاسخ) در يك\r\nمقياس ليكرت 5 درجه اي (خيلي كم- كم- متوسط- زياد و خيلي زياد) استفاده شد. روايي صوري و محتوايي ابزار\r\nتوسط پنج نفر از اساتيد دانشگاه هاي تهران و تبريز تأييد و پايايي آنها از طريق آلفاي كرونباخ به ترتيب 0.980، \r\n0.871 و 0.976 محاسبه شده است. براي رسيدن به اهداف تحقيق 5 سؤال پژوهشي در نظر گرفته شد. جهت تجزيه و تحليل داده ها از روش هاي آمار توصيفي (فراواني، درصد و ميانگين) و آمار استنباطي (آزمون t مستقل، واريانس يك راهه \r\n(Anova) در نرم افزار spss استفاده گرديد. نتايج به دست آمده از يافته هاي پژوهش نشان ميدهد كه نيازهاي بعد اخلاقي- مذهبي مهمترين نياز آموزشي اولياء در برنامه هاي آموزش خانواده هستند. ابعاد اجتماعي- فرهنگي، روان شناختي- تحصيلي، مسائل نوپديد و مسائل جسمي- بهداشتي در اولويت هاي بعدي نيازهاي آموزشي والدين قرار دارند. ساير يافته هاي پژوهش نشان داد كه ميان نيازهاي آموزشي والدين و متغيرهايي همچون جنسيت، سن، ميزان تحصيلات، رشته تحصيلي و شغل اولياء تفاوت معني داري وجود ندارد.


لینک دریافت مقاله


http://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/1059164

کد مقاله 20420
تعداد بازدید 684

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397