عنوان | عوامل شکل گیری تصویر از بدن در میان زنان |
تعداد صفحات | 6 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | دوماهنامه حوراء (نشریه علمي فرهنگي و اجتماعي زنان) - دفتر مطالعات و تحقیقات زنان - علمی تخصّصی پیاپی 45 |
تاریخ انتشار | فروردین و اردیبهشت - 1393 |
محدوده صفحات | 49-44 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | زن تصویر بدنی شکل گیری |
چکیده |
تصویر بدن، دریافت ها و تمایلات فرد، با در نظر گرفتن ظاهر فیزیکی فرد است. مسائل مربوط به تصویر بدن به طور سنتی از دل مشغولی های زنان بوده است. نگاهی گذرا به احوالات نسل جوان و بویژه دختران جامعه امروز، گویای این واقعیت است که شکل گیری تصویر بدن قشر وسیعی از آنان، بیش از هر چیز تحت تأثیر الگوهای مقبول جامعه کنونی است. این الگوها کاملا هدفمند، از طریق انواع رسانه های گروهی موجود و با برنامه های از پیش تعیین شده و تا حد زیادی برای حفظ منافع صاحبان سرمایه به بطن اجتماع تزریق می شوند. نویسنده در نوشتار حاضر، عوامل شکل گیری تصویر از بدن در میان زنان و نقش بازار سرمایه در هدایت جامعه را مورد مداقه قرار می دهد. وی با ارائه راهکارهایی جهت برون رفت از این مسئله، نوشتار خود را به پایان می رساند. |
کد مقاله | 20244 |
تعداد بازدید | 458 |
|