• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نشانه‌شناسي بازنمايي خانواده در آگهي‌هاي بازرگاني تلويزيون
تعداد صفحات 30
نویسنده محمد سروی زرگر
مشخصات نشریه فصلنامه پژوهش‌های ارتباطی (پژوهش و سنجش سابق) - سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ايران سال 18 شماره 3 پیاپی 67
تاریخ انتشار پائیز - 1390
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 62-33
زبان فارسی
کلید واژه تلویزیون  بازنمایی  بازنمایی رسانه‌ای  نشانه‌شناسی  تبلیغات تجاری  تبلیغات تلویزیون  خانواده  بازنمایی تلویزیونی  
چکیده در مقاله حاضر، به چگونگي بازنمايي «خانواده» در آگهي هاي بازرگاني پرداخته شده است و سعي بر اين است كه با مطالعه اي كيفي، سازوكارهاي نشانه شناختي دخيل در شكل دهي به مفهوم و معناي خانواده در آگهي هاي بازرگاني مورد بررسي قرار گيرد. بررسي نشانه شناختي نمونه هايي از آگهي هاي پخش شده در زمستان 1388 از شبكه سوم سيما نشان مي دهد كه ميان ارزش هاي ارائه شده در گفتمان رسمي و بازنمايي رسانه اي آن در قالب آگهي هاي بازرگاني، تفاوت هايي به چشم مي خورد و اين امر نشان دهنده وجود پويايي هاي معنايي بسيار، حولِ محورِ مفهوم خانواده در جامعه ايراني است كه در آن نزاع ميان خانواده سنتي و خانواده مدرن، به مسئله اي محوري در متن هاي رسانه اي بدل شده است. در نزاع معنايي ميان خانواده يا كالا، اين كالاست كه به عنوان عضو جديدي از خانواده مطرح شده است و ارزش هاي مرتبط با خود را به ساختار خانواده وارد كرده است.

کد مقاله 20193
تعداد بازدید 558

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397