عنوان
|
بررسي ارتباط بين احساس نياز، جذابيت و مطلوبيت با گرايش والدين و فرزندان به ماهواره |
تعداد صفحات
|
12 |
نویسنده
|
حبیب صبوری خسروشاهی - مهسا سلطانی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه مطالعات رسانهای - دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات - مصوب دانشگاه آزاد سال 8 پیاپی 22 |
تاریخ انتشار
|
پائیز - 1392 |
محدوده صفحات
|
162-151 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
والدین ماهواره فرزندان جذابیت گرایش مطلوبیت احساس نیاز
|
چکیده
|
در این تحقیق، به بررسی ارتباط بین احساس نیاز، جذابیت و مطلوبیت با گرایش والدین و فرزندان به ماهواره پرداخته شده است. سوال اصلی تحقیق بدین ترتیب تدوین گردید که ارتباط معنیداري بین احساس نیاز، جذابیت و مطلوبیت به برنامه ها با گرایش والدین و فرزندان به ماهواره وجود دارد؟ روش تحقیق حاضر، توصیفی بوده که در حیطه تحقیقات پیمایشی (زمینه یابی) جاي می گیرد. جامعه آماري تحقیق شامل جوانان 15 تا 29 سال است که در منطقه 4 شهرداري تهران سکونت دارند و بر طبق آمار سال 1391 که از سوي معاونت فرهنگی- اجتماعی شهرداري منطقه 4 تهیه شده است؛ شامل 285365 نفر هستند. روش نمونه گیري خوشه اي چندمرحله اي و نمونه گیري تصادفی استفاده شده است. بدین صورت که ابتدا از بین 9 ناحیه شهرداري منطقه 4 تهران به صورت تصادفی 4 ناحیه نمونه گیري شده و در مرحله دوم از هر ناحیه 2 محله به صورت تصادفی انتخاب شده است و سپس به صورت تصادفی بین حدود 50 نفر از جوانان 15 تا 29 سال در هر محله پرسشنامه توزیع گردیده است. در این تحقیق از پرسشنامه پژوهشگرساخته استفاده شده است که دارای سه خرده مقیاس احساس نیاز، جذابیت و مطلوبیت میباشد و داراي اعتبار 0.91 می باشد. مدل آماري ضریب همبستگی پیرسون میباشد که به بررسی رابطه بین متغیرها می پردازد. یافته هاي تحقیق نشان داد که رابطه معنی داري در سطح a = 0.01 بین احساس نیاز، جذابیت و مطلوبیت با گرایش والدین و فرزندان به ماهواره وجود دارد.
|