• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بازنمایی زنان در تبلیغات تلویزیونی پودر لباسشویی پرسیل
تعداد صفحات 24
نویسنده مسعود ک‍وث‍ری - فرید عزیزی - حمید عزیزی
مشخصات نشریه فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران - پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - علمی پژوهشی شماره 4 پیاپی 28
تاریخ انتشار زمستان - 1393
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 212-189
زبان فارسی
کلید واژه نشانه‌شناسی  تبلیغات تجاری  تبلیغات تلویزیون  زنان در تبلیغات تلویزیونی  رمزگشایی  بازنمایی زن   تصاویر کلیشه‌ای فرهنگی  پودر لباسشویی پرسیل  
چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی نحوۀ بازنمایی زنان در آگهی بازرگانی پودر لباسشویی پرسیل است. این پژوهش از نوع کیفی و با تکیه بر روش نشانه­‌شناسی در پی رمزگشایی از کلیشه‌­های فرهنگی در آگهی پودر لباسشویی پرسیل است. نتایج این پژوهش نشان داد که بازنمایی زنان در آگهی­ها اغلب با مجموعه­‌ای از تصاویر و ایماژهای کلیشه‌­ای فرهنگی همراه است. در واقع علی­رغم تدابیری که برای از میان بردن تصاویر کلیشه‌­ای فرهنگی در آگهی­‌های بازرگانی اندیشیده شده، همچنان آگهی­‌ها پر از تصاویر و ایماژهایی است که زنان را به صورت فرودست نشان می­دهد. در این آگهی زنان به عنوان کسانی که هویتی مستقل از خود ندارند و همواره نیازمند حمایتی پدرانه- مردانه هستند؛ بازنمایی شده­اند. یافته­‌ها نشان داد که هویت زنانه همو\r\nاره بازتابی از کلیشه‌­های رایج در جامعه ایرانی است. این کلیشه‌­ها زنان را متعلق به خانه و محیط آن می­‌داند و با استفاده از تصاویر رسانه‌­ای در پی تشدید روابط موجود است. در واقع رسانه­‌ها در پی طبیعی جلوه­‌دادن این روابط برساخته شده به وسیلۀ رمزهای فرهنگی در جامعه هستند.

کد مقاله 19993
تعداد بازدید 571

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397