• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی تطبيقی ارزش‌های مصرفی زنان شاغل و خانه‌دار شهر يزد و عوامل مؤثر بر آن
تعداد صفحات 28
نویسنده مهناز فرهمند
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات اجتماعی روان‌شناختی زنان (مطالعات زنان سابق) سال 12 شماره 2 پیاپی 39
تاریخ انتشار تابستان - 1393
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 80-53
زبان فارسی
کلید واژه زنان خانه‌دار  زنان شاغل  خودباوری  رسانه  اوقات فراغت  روابط اجتماعی  دینداری  عوامل مؤثر  زنان شاغل و خانه‌دار  یزد (شهرستان)  ارزش‌های مصرفی  بررسی تطبیقی  
چکیده در مقاله حاضر سعی بر آن بود که ارزش مصرفی زنان شاغل و خانه‌دار بررسی و تبيين شود. چارچوب نظری تحقيق مبتنی بر نظريه بورديو و روش پيمايش پرسشنامه‌ای بوده است. متغير وابسته اين پژوهش، ارزش‌های مصرفی در ابعاد ارزش مصرفی نمايشی، آرزوی خود تحققی و تمجيد از سبک زندگی غربی و متغيرهای مستقل اصلی پژوهش روابط اجتماعی، نحوه گذران اوقات فراغت، ميزان استفاده از رسانه‌ها، خودباوری و دينداری بود. نتايج نشان می‌دهد که در مجموع زنان شاغل و خانه‌دار در متغيرهای مستقل و وابسته تفاوت معنا‌داری دارند و روابط متغيرهای مستقل و وابسته با کاربرد آزمون‌های آماری تأييد شد.

کد مقاله 19962
تعداد بازدید 394

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397