عنوان | بررسی تطبيقی ارزشهای مصرفی زنان شاغل و خانهدار شهر يزد و عوامل مؤثر بر آن |
تعداد صفحات | 28 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان (مطالعات زنان سابق) سال 12 شماره 2 پیاپی 39 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1393 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 80-53 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | زنان خانهدار زنان شاغل خودباوری رسانه اوقات فراغت روابط اجتماعی دینداری عوامل مؤثر زنان شاغل و خانهدار یزد (شهرستان) ارزشهای مصرفی بررسی تطبیقی |
چکیده |
در مقاله حاضر سعی بر آن بود که ارزش مصرفی زنان شاغل و خانهدار بررسی و تبيين شود. چارچوب نظری تحقيق مبتنی بر نظريه بورديو و روش پيمايش پرسشنامهای بوده است. متغير وابسته اين پژوهش، ارزشهای مصرفی در ابعاد ارزش مصرفی نمايشی، آرزوی خود تحققی و تمجيد از سبک زندگی غربی و متغيرهای مستقل اصلی پژوهش روابط اجتماعی، نحوه گذران اوقات فراغت، ميزان استفاده از رسانهها، خودباوری و دينداری بود. نتايج نشان میدهد که در مجموع زنان شاغل و خانهدار در متغيرهای مستقل و وابسته تفاوت معناداری دارند و روابط متغيرهای مستقل و وابسته با کاربرد آزمونهای آماری تأييد شد. |
کد مقاله | 19962 |
تعداد بازدید | 394 |
|