عنوان | مقايسه سلامت روان دانشجويان مجرد و متأهل دانشگاه تربيت معلم از ديدگاه نظريهپردازان مثبت گرا در سال تحصيلي 85-84 |
تعداد صفحات | 23 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت - انجمن ایرانی تعلیم و تربیت - علمی پژوهشی پیاپی 18 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1387 |
محدوده صفحات | 99-77 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | دانشجو تأهل روانشناسی مثبت سلامت روانی |
چکیده |
در اين تحقيق سلامت روان دانشجويان مجرد و متاهل دوره کارشناسي دانشگاه تربيت معلم از ديدگاه نظريه پردازان مثبت گرا در سال تحصيلي 85-1384 مورد مقايسه قرار گرفت. جامعه مورد مطالعه 5858 دانشجوي دوره کارشناسي بودند که از اين ميان 359 نفر (293 مجرد و 66 متاهل) به عنوان گروه نمونه به روش نمون گيري تصادفي انتخاب شدند. در اين پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته براي سنجش سلامت روان دانشجويان استفاده شد. اين پرسشنامه داراي رواني محتوايي، تفکيکي، ملاکي و همساني دروني لازم آماري و ضريب اعتباري برابر 0.94 است که نشان دهنده اعتبار لازم براي سنجش متغيرهاي تحقيق مي باشد. نتايچ پژوهش نشان داد: ميزان سلامت روان دانشجويان متاهل به طور معني دار بيش از دانشجويان مجرد است؛ بين سلامت روان دانشجويان دختر و پسر تفاوت معني دار وجود ندارد؛ و تعامل جنسيت و وضعيت تاهل دانشجويان بر سلامت روان آنان تاثير معني دار ندارد. بطور کلي، در اين تحقيق معلوم شد که دانشجويان متاهل در مقايسه با دانشجويان مجرد از سلامت روان بيشتري برخوردارند. |
کد مقاله | 19870 |
تعداد بازدید | 516 |
|