• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی نفوذ نسبی کودکان در تصميمات خريد خانواده‌های ايرانی
تعداد صفحات 20
نویسنده معصومه  حسین‌زاده  - نازنین  پیراسته
مشخصات نشریه  تحقیقات بازاریابی نوین - دانشگاه اصفهان - علمی پژوهشی سال 4 شماره 1 پیاپی 12
تاریخ انتشار بهار - 1393
محدوده صفحات 172-153
زبان فارسی
کلید واژه مراحل تصمیم‌گیری  زیر تصمیمات خرید   سبک ارتباطی خانواده  رده محصول   ادراک از نفوذ نسبی  
چکیده تغييرات اخير اجتماعی و تکنولوژيکی، باعث افزايش نفوذ کودکان هم در تصميمات خريد والدين و هم به طور کلی در فرايند تصميم‌گيری خانواده شده است. بنابراين هدف از اين تحقيق بررسی نفوذ نسبی کودکان در تصميم‌گيری‌های خريد خانواده‌های ايرانی می‌باشد. در اين راستا ادراک کودکان از نفوذ نسبی خود و ادراک مادران از نفوذ نسبی فرزندانشان با در نظر گرفتن مرحله تصميم، زيرتصميم خريد، نوع محصول و سبک ارتباطی خانواده، مورد سنجش قرار گرفت. همچنين اثر ادراک کودک از نفوذ کلی خود و ادراک مادر از نفوذ کلی فرزندش بر نفوذ نسبی کودک در خريد خانواده مورد بررسی واقع شد. اين پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر جمع‌آوری داده‌ها، توصيفی و از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری، کليه دانش‌آموزان مقطع پنجم دبستان در مدارس دولتی شهر تهران، و مادران آنها می‌باشند. در اين پژوهش از نمونه‌گيری خوشه‌ای و تصادفی استفاده شد و حجم نمونه حدود 384 زوج مادر و کودک تخمين زده شد که در نهايت از مجموع 850 پرسشنامه توزيع شده، 652 پرسشنامه جمع‌آوری و برای استخراج داده‌ها مورد استفاده قرار گرفت. نتايج تحقيق نشان می‌دهد، هم از نظر کودک و هم از نظر مادر، نفوذ نسبی کودکان در تصميمات خريد خانواده‌های ايرانی بالا است. همچنين ادراک کودک از نفوذ کلی خود در خانواده و ادراک مادر از نفوذ کلی فرزندش در خانواده، پايه و اساس ادراک از نفوذ نسبی کودک در تصميمات خريد می‌باشد. از طرفی نفوذ کودک در مراحل اوليه فرايند تصميم‌گيری، در محصولات مخصوص استفاده خودش و در سبک ارتباطی عقيده‌گرا، بيشتر از نفوذ نسبی او در ساير شرايط می‌باشد. بنابراين نتايج اين تحقيق، لزوم توجه بيشتر بازاريان ايرانی به کودکان را در تدوين برنامه‌های پيشبردی و تبليغاتی، آشکار می‌سازد.

کد مقاله 19846
تعداد بازدید 456

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397