• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسي جامعه‌شناختي الگوي مصرف لوازم آرايشي در ميان دانشجويان دانشگاه آزاد واحد آستارا، تالش (غرب گيلان)
تعداد صفحات 18
نویسنده حسین ابوالحسن تنهایی - فرید  ارزبین
مشخصات نشریه  جامعه‌شناسی - دانشگاه آزاد اسلامی آشتیان - مصوب دانشگاه آزاد شماره 2
تاریخ انتشار تابستان - 1389
محدوده صفحات 42-25
زبان فارسی
کلید واژه سرمایه‌های فرهنگی  سرمایه اقتصادی  سرمایه اجتماعی  اعتبار اجتماعی  الگوی مصرف لوازم آرایشی   نمایش جلوی صحنه   عرضه شخصیت   
چکیده اين پژوهش درصدد بررسي جامعه شناختي الگوي مصرف لوازم آرايشي در ميان دانشجويان دانشگاه آزاد واحد آستارا و تالش به منظور پاسخ به پرسش اصلي اين پژوهش: «چرا و چگونه الگوي مصرف لوازم آرايشي تغيير يافته است؟» مي باشد. چارچوب نظري اين پژوهش، تلفيقي از نظريه هاي بورديو، گيدنز، گافمن، فرم وفيسک، و دوسرتو بوده است. اين پژوهش از نوع کيفي و در آن از رويکرد هاي مطالعه ميداني به عنوان رويکرد اصلي و مطالعه اسنادي به عنوان ابزار مکمل استفاده شده است. داده هاي پژوهش از طريق مشاهده و مصاحبه غيررسمي در دو موقعيت جلوي صحنه: موقعيت اول، حوزه رسمي (دانشگاه)، موقعيت دوم، حوزه غيررسمي (بيرون از دانشگاه) جمع آوري شده است. جامعه آماري شامل دختران دانشجوي دانشگاه آزاد واحد آستارا و تالش مي باشد.\r\nنتايج اين مطالعه شامل يافته هاي توصيفي و تحليلي است که نشان مي دهد، افزايش سرمايه (اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي) زنان جامعه ايراني باعث تمايز و تفاوت نسبت به گذشته آن ها مي شود و از جمله عناصر مهم به شمار مي آيند.

کد مقاله 19843
تعداد بازدید 426

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397