عنوان | بررسي جامعهشناختي الگوي مصرف لوازم آرايشي در ميان دانشجويان دانشگاه آزاد واحد آستارا، تالش (غرب گيلان) |
تعداد صفحات | 18 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | جامعهشناسی - دانشگاه آزاد اسلامی آشتیان - مصوب دانشگاه آزاد شماره 2 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1389 |
محدوده صفحات | 42-25 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | سرمایههای فرهنگی سرمایه اقتصادی سرمایه اجتماعی اعتبار اجتماعی الگوی مصرف لوازم آرایشی نمایش جلوی صحنه عرضه شخصیت |
چکیده |
اين پژوهش درصدد بررسي جامعه شناختي الگوي مصرف لوازم آرايشي در ميان دانشجويان دانشگاه آزاد واحد آستارا و تالش به منظور پاسخ به پرسش اصلي اين پژوهش: «چرا و چگونه الگوي مصرف لوازم آرايشي تغيير يافته است؟» مي باشد. چارچوب نظري اين پژوهش، تلفيقي از نظريه هاي بورديو، گيدنز، گافمن، فرم وفيسک، و دوسرتو بوده است. اين پژوهش از نوع کيفي و در آن از رويکرد هاي مطالعه ميداني به عنوان رويکرد اصلي و مطالعه اسنادي به عنوان ابزار مکمل استفاده شده است. داده هاي پژوهش از طريق مشاهده و مصاحبه غيررسمي در دو موقعيت جلوي صحنه: موقعيت اول، حوزه رسمي (دانشگاه)، موقعيت دوم، حوزه غيررسمي (بيرون از دانشگاه) جمع آوري شده است. جامعه آماري شامل دختران دانشجوي دانشگاه آزاد واحد آستارا و تالش مي باشد.\r\nنتايج اين مطالعه شامل يافته هاي توصيفي و تحليلي است که نشان مي دهد، افزايش سرمايه (اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي) زنان جامعه ايراني باعث تمايز و تفاوت نسبت به گذشته آن ها مي شود و از جمله عناصر مهم به شمار مي آيند. |
کد مقاله | 19843 |
تعداد بازدید | 426 |
|