• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مطالعه جامعه‌شناختی نقش مداخله گرایانه متغیر پذیرش اجتماعی در تأثیرگذاری رسانه‌ها بر گرایش زنان به زیبایی با عمل جراحی
تعداد صفحات 19
نویسنده محمد عباس‌زاده - بتول محمودمولایی کرمانی - فرانک اقدسي علمداري
مشخصات نشریه  زن و جامعه (جامعه‌شناسی زنان سابق) - دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت - علمی پژوهشی سال 5 شماره 3
تاریخ انتشار پائیز - 1393
محدوده صفحات 65-47
زبان فارسی
کلید واژه زن  پذیرش اجتماعی  رسانه‌های جمعی  تبریز  عمل زیبایی  
چکیده امروزه، جراحی­های زیبایی، به عنوان یکی از جراحی­های پرطرفدار در دنیا شناخته می‌شود. افرادی که به این جراحی­ها اقدام می‌کنند، لزوماً مشکل جسمی ندارند؛ بلکه اغلب به خاطر ملاک­های زیبایی قابل قبول در اجتماع که همانا پذیرش اجتماعی می‌باشد، دست به این اقدام می‌زنند. بر این اساس، این تحقیق با هدف سنجش میزان گرایش زنان به زیبایی با عمل جراحی در نظر دارد به بررسی تاثیر عواملی چون پذیرش اجتماعی و رسانه‌ها بر این گونه جراحی­ها بپردازد. روش تحقیق، پیمایشی بوده و 385نفر به شیوه نمونه‌گیری طبقه‌ای­تصادفی متناسب انتخاب گشته‌اند. روش آماری مورد استفاده، شامل رگرسیون چند متغیره و تحلیل مسیر بوده و برای محاسبه ضرایب مسیر از برآوردهای روش ایموس[1] استفاده گردیده است. نتایج تحقیق نشان داد تاثیر متغیر پذیرش اجتماعی بر میزان گرایش زنان به زیبایی با عمل جراحی بیش­تر از متغیر رسانه‌ها بوده است. هم­چنین، متغیرهای یاد شده توانسته‌اند، 31 درصد تغییرات متغیر وابسته را تبیین نمایند.

کد مقاله 19817
تعداد بازدید 373

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397