• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تأثير آموزش‌های مربوط به ارتباطات جنسی زناشويی بر ارتقاء سطح سلامت جنسی دانشجويان متأهل (مطالعه موردی دانشجويان متأهل دانشگاه آزاد اسلامی واحد مباركه)
تعداد صفحات 21
نویسنده عباس روحانی - داود معنوی پور - حمیرا ابوطالبی
مشخصات نشریه فصلنامه علوم رفتاری - دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ابهر - علمی پژوهشی پیاپی 6
تاریخ انتشار زمستان - 1389
محدوده صفحات 87- 107
زبان فارسی
کلید واژه زوجین  سلامت جنسی  روابط جنسی زوجین  آموزش  
چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسي تاثير آموزشهاي مربوط به ارتباطات جنسي زوجين بر ارتقاء سطح سلامت جنسي آن ها بود. جامعه آماري پژوهش کليه دانشجويان متاهل دانشگاه آزاد اسلامي واحد مبارکه در سال تحصيلي 89-1388 بودند. نمونه اين پژوهش را 50 نفر از اين دانشجويان تشکيل مي دادند که از بين جامعه مورد نظر با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي ساده و به روش استفاده از جدول اعداد تصادفي انتخاب شدند و به دو گروه آزمايشي و گواه تقسيم شدند (گروه آزمايشي 25 نفر و گروه گواه 25 نفر ). پژوهش به روش تحقيق آزمايشي با استفاده از «طرح پيش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل» انجام شد. ابزار مورد استفاده در اين پژوهش، پرسشنامه محقق-ساخته بود. پس از گمارش تصادفي آزمودني ها در گروه هاي گواه و آزمايشي، ابتدا بر روي هر دو گروه پيش آزمون اجرا گرديد، سپس مداخله آزمايشي (آموزشهاي مربوط به ارتباطات جنسي) در 6 جلسه 1.5 ساعته بر روي گروه آزمايشي ارائه گرديد و پس از اتمام برنامه آموزش، پس آزمون بر روي هر دو گروه اجرا شد. در ادامه، داده ها با استفاده از روش تحليل واريانس يک سويه (آنوا) و دوسويه (مانوا) تجزيه و تحليل شدند. نتايج اين پژوهش نشان داد که آموزش ارتباطات جنسي موجب افزايش سطح سلامت جنسي دانشجويان گروه آزمايشي در مقايسه با گروه گواه شده است. سطح معناداري در اين پژوهش p < 0.001 بوده است.

کد مقاله 19807
تعداد بازدید 412

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397