عنوان | بررسی اثربخشی تصويرسازی هدايت شده بر كاهش تعارضات والد فرزند در دوره نوجوانی |
تعداد صفحات | 15 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه خانواده و پژوهش سال 10 پیاپی 18 |
تاریخ انتشار | بهار - 1392 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 141-127 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | تعارضات والد فرزند تصویرسازی هدایت شده |
چکیده |
پژوهش حاضر به منظور بررسي اثربخشي تصویرسازی هدایت شده بر کاهش تعارض والد فرزند در دانش آموزان دختر سوم راهنمایي در سال تحصيلي 89 98 انجام شد. - - جامعه پژوهش حاضر را دانش آموزان دختر مدارس راهنمایي منطقه 1 استان تهران تشکيل داده است. نمونه این پژوهش 89 دانش آموز پایه سوم بود که به روش تصادفي خوشهای\r\nانتخاب شدند. برای این منظور ابتدا یک مدرسه از مدارس راهنمایي دخترانه راهنمایي به تصادف انتخاب شد و پس از انتخاب تصادفي یک کلاس به طور تصادفي در دو گروه ) 11 نفره( آزمایشي و گواه قرار گرفتند. پس از اجرای پيش آزمون ازطریق پرسشنامه " تعارض با والدین" گروه آزمایشي در هفت جلسه آموزشي تصویرسازی هدایت شده شرکت کردند\r\nو پس از اجرای مرحله پس آزمون، نتایج مورد تجزیه و تحليل قرار گرفت. نتایج آزمون t نشان داد که روش تصویرسازی هدایت شده توانسته است تعارض، پرخاشگری کلامي و پرخاشگری فيزیکي دانش آموزان را با والدینشان به طور معنادار کاهش دهد و همچنين توانایي استفاده از راهبردهای استدلالي را در آنها به طور معنادار افزایش دهد. |
کد مقاله | 19746 |
تعداد بازدید | 513 |
|