عنوان | مقايسه اختلالات رفتاری دانشآموزان پسر تکوالد مادر و تکوالد پدر و خانواده عادی دوره ابتدايی |
تعداد صفحات | 18 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | خانواده و پژوهش پیاپی 16 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1391 |
محدوده صفحات | 138-121 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | اختلالات رفتاری خانواده تک والد خانوادههای عادی خانواده تک والد - تک والد پدر |
چکیده |
هدف از انجام پژوهش حاضر مقایسه اختلالات رفتاری دانش آموزان پسر خانواده های تک والد مادر و تک والد پدر و خانواده های عادی دوره ابتدایی شهر تهران بود. روش تحقيق علی مقایسه ای و جامعه آماری شامل دانش آموزان پسر دوره ابتدایی )خانواده های عادی و خانواده های تک والد( منطقه 2 شهر تهران بود. برای انتخاب نمونه مورد نظر از روش نمونه گيری خوشه ای استفاده شد. نمونه شامل 222 نفر فرزندان خانواده تک والد ) 12 نفر سرپرست مادر ، 12 نفر سرپرست پدر( و 222 نفر فرزندان خانواده عادی بوده است. ابزار پژوهش پرسشنامه اختلالات رفتاری کانرز )ویژه معلم( بود که معلمان دانش آموزان مورد نظر به آن پاسخ دادند. در این پژوهش از روش آماری تحليل واریانس یک راهه و آزمون تعقيبی شفه استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می دهد که نمره کل اختلالات رفتاری در سه گروه دانش آموزان تک والد مادر و تک والد پدر و عادی متفاوت است و ميانگين کل اختلالات رفتاری در دانش آموزان عادی پایين تر از دانش آموزان تک\r\nوالد پدر و تک والد مادر است. همچنين بين ميانگين کل اختلالات رفتاری دانش آموزان تک والد پدر با تک والد مادر نيز تفاوت معنادار وجود دارد، بهطوری که ميانگين کل اختلالات رفتاری در دانش آموزان تک والد مادر پایين تر از دانش آموزان تک والد پدر است. |
کد مقاله | 19739 |
تعداد بازدید | 473 |
|