• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان فرصت‌ها و تهديدهاي استفاده از تلفن همراه در ميان دانش‌آموزان دوره متوسطه
تعداد صفحات 16
نویسنده مجید قدمی
مشخصات نشریه فصلنامه خانواده و پژوهش - پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش - علمی پژوهشی سال 9 پیاپی 16
تاریخ انتشار پائیز - 1391
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 58-43
زبان فارسی
کلید واژه یادگیری  تهدیدها  ویژگی‌های فردی  رشد اجتماعی  تلفن همراه  رشد اخلاقی  خانواده  دانش‌آموزان دبیرستانی  فرصت‌ها  آموزش  کاربرد تلفن همراه  تهدیدها و فرصت‌ها  آثار مثبت  آثار منفی  
چکیده هدف از پژوهش حاضر تعیین فرصت‌ها (آثار مثبت) و تهدید‌های (آثار منفی) استفاده از تلفن همراه در میان دانش‌آموزان بود. جامعه مورد مطالعه شامل تمام مقاله‌ها و پژوهش‌های انجام شده در زمینه فرصت‌ها و تهدید‌های استفاده از تلفن همراه در میان دانش‌آموزان دوره متوسطه بود. حجم نمونه برابر با جامعه مورد مطالعه و با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شد. برای گرد‌‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته در چهار‌زمینه استفاده شده است: \r\n1. میزان دسترسی دانش‌آموزان‌ به تلفن همراه و دلایل استفاده از آن؛ 2. نقش خانواده در کاربرد تلفن همراه؛ 3. نقش تلفن همراه در آموزش و یادگیری؛ 4. نقش تلفن همراه در رشد اجتماعی، اخلاقی و ویژگی‌های فردی دانش‌آموزان.\r\nنتایج پژوهش نشان داد: \r\n1. میزان دسترسی دانش‌آموزان به تلفن همراه بسیار بالا و با افزایش سن و پایه تحصیلی افزایش می‌یابد. 85/15 درصد از دانش‌آموزان از بلوتوث تلفن همراه استفاده می‌کنند که شامل بلوتوث موسیفی داخلی و خارجی (پاپ، کلاسیک، رپ)، دیدن ویدئو کلیپها، فیلم‌های شخصی، عکس‌های هنری، مذهبی و پویا‌نمایی (انیمیشن) است. \r\n2. استفاده از تلفن همراه در دانش‌آموزان دختر بیشتر از دانش‌آموزان پسر است و نیمی از دانش‌آموزان دو خط تلفن دارند.\r\n3. در استفاده از تلفن همراه خانواده نقش مؤثر و چشم‌گیری دارد.\r\n4. در فرایند یاد‌دهی ـ یادگیری استفاده از تلفن همراه مؤثر و راهبردی نوین در آموزش رسمی و غیر‌رسمی است.\r\n5. تلفن‌ همراه منجر به رشد و تحول هویت اجتماعی، هویت شخصی مدرن، افزایش دانش‌جمعی، استقلال و آزادی در انجام امور می‌شود. \r\n6. دلالت‌های استفاده از تلفن همراه عبارت‌اند‌از: عکس‌برداری، بازیهای الکترونیکی، استفاده از اینترنت، اطلاع‌رسانی، دریافت و ارسال نامه، برقراری ارتباط با خانواده، خصوصی‌بودن، فیلتر نشدن، در دسترس بودن، سرعت، صرفه‌جویی در زمان، گسترش شبکه اجتماعی و دوستی، تعامل، همیاری، همکاری، سرگرمی و شور و شوق در دانش‌آموزان.

کد مقاله 19735
تعداد بازدید 523

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397