عنوان
|
بررسی رابطه بین هویت کسب شده، شیوه فرزندپروری ادراک شده و میزان امید به زندگی با استرس ادراک شده در دانشآموزان دختر دوره متوسطه دبیرستانهای سماء استان گیلان |
تعداد صفحات
|
10 |
نویسنده
|
جواد خلعتبری - آلاله عاشوری |
مشخصات نشریه
|
روانشناسی تربیتی (مصوب دانشگاه آزاد) سال 3 شماره 1 پیاپی 9 |
تاریخ انتشار
|
بهار - 1391 |
محدوده صفحات
|
108-99 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
فرزندپروری امید به زندگی هویت کسب شده ادراک شده استرس ادراک شده
|
چکیده
|
اين پژوهش به منظور بررسي رابطه بين هويت كسب شده، شيوه فرزند پروري ادراك شده و ميزان اميد به زندگي با استرس ادراك شده در دانش آموزان دختر دوره متوسطه دبيرستان هاي سماء استان گيلان انجام شده است. روش پژوهش همبستگي و جامعه آماري كليه دانش آموزان دوره متوسطه دبيرستان هاي سماء استان گيلان (2348) بود. گروه نمونه پژوهش حاضر 120 دانش آموز دختر بودند كه به روش نمونه گيري خوشه اي مرحله ای از شهر های رشت، بندر انزلی و لاهيجان انتخاب شدند. در اين پژوهش از پرسشنامه شيوه هاي فرزند پروري رابینسون (1995)، اميد به زندگي اشنايدر(2002)، پرسشنامه هويت بنيون و آدامز (1979) و پرسشنامه استرس ادراك شده كوهن(1983) به عنوان ابزار جمع آوري اطلاعات استفاده شده است. براي تحليل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه (گام به گام) استفاده شده است. يافته هاي پژوهش نشان داد كه بين هويت زودرس و دیررس و استرس ادراك شده رابطه مثبت و معني دار وجود دارد.لذا بین هویت کسب شده شیوه فرزندپروری ادراک شده و میزان امید به زندگی با استرس ادراک شده در دانشآموزان دختر دوره متوسطه دبیرستانهای سما استان گیلان رابطه وجود دارد .
|