ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مقايسه فراگيران دختر و پسر در فراتحليل خودکارآمدی
تعداد صفحات 11
نویسنده معصومه قائدرحمتی - مسعود اسدی - اصغر شیرعلی پور
مشخصات نشریه  آموزش و ارزشیابی (مصوب وزارت علوم) سال 6 پیاپی 22
تاریخ انتشار تابستان - 1392
محدوده صفحات 97-87
زبان فارسی
کلید واژه خودکارآمدی  فراتحلیل  دانش‌آموزان دختر و پسر  
چکیده پژوهش حاضر با هدف بهره گيري از يکي از شيوه هاي نوين پژوهش، تحت عنوان «فراتحليل»، به تحليل و ترکيب نتايج پژوهش هاي انجام شده در کشور ايران، در زمينه مطالعات خودکارآمدي، انجام شده است. بدين منظور، تعداد 25 پژوهش انجام يافته در زمينه مطالعات خودکارآمدي از مراکز پژوهشي کشور گردآوري شد. پژوهش ها بر اساس اين فهرست که شامل مولفه هاي روش شناختي تحقيق مانند پرسش ها، فرضيه ها، اهداف، جامعه آماري، نمونه گيري، روش پژوهش، روش آماري، روايي و پايايي پرسشنامه ها است، براي فراتحليل انتخاب شدند. تحليل هاي آماري با استفاده از نرم افزار فراتحليل جامع صورت گرفت. نتايج پژوهش حاضر با بهره گيري از روش ترکيب اندازه اثر به روش «اشميت وهانتر» نشان داد که بين دانش آموزان دختر و پسر در خودکارآمدي تفاوت وجود دارد. اندازه اثر خودکارآمدي پسران، بيشتر از دختران بدست آمد، بدين معني که پسران نسبت به دختران داراي خودکارآمدي بالاتري هستند.

کد مقاله 19579
تعداد بازدید 551

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397