عنوان | مقايسه فراگيران دختر و پسر در فراتحليل خودکارآمدی |
تعداد صفحات | 11 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | آموزش و ارزشيابي (علوم تربیتی) - دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز - علمی پژوهشی سال 6 پیاپی 22 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1392 |
محدوده صفحات | 97-87 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | خودکارآمدی فراتحلیل دانشآموزان دختر و پسر |
چکیده |
پژوهش حاضر با هدف بهره گيري از يکي از شيوه هاي نوين پژوهش، تحت عنوان «فراتحليل»، به تحليل و ترکيب نتايج پژوهش هاي انجام شده در کشور ايران، در زمينه مطالعات خودکارآمدي، انجام شده است. بدين منظور، تعداد 25 پژوهش انجام يافته در زمينه مطالعات خودکارآمدي از مراکز پژوهشي کشور گردآوري شد. پژوهش ها بر اساس اين فهرست که شامل مولفه هاي روش شناختي تحقيق مانند پرسش ها، فرضيه ها، اهداف، جامعه آماري، نمونه گيري، روش پژوهش، روش آماري، روايي و پايايي پرسشنامه ها است، براي فراتحليل انتخاب شدند. تحليل هاي آماري با استفاده از نرم افزار فراتحليل جامع صورت گرفت. نتايج پژوهش حاضر با بهره گيري از روش ترکيب اندازه اثر به روش «اشميت وهانتر» نشان داد که بين دانش آموزان دختر و پسر در خودکارآمدي تفاوت وجود دارد. اندازه اثر خودکارآمدي پسران، بيشتر از دختران بدست آمد، بدين معني که پسران نسبت به دختران داراي خودکارآمدي بالاتري هستند. |
کد مقاله | 19579 |
تعداد بازدید | 528 |
|