عنوان | بررسي ميزان استفاده از موبايل در سرکلاس درس در بين دانشآموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهر سنندج |
تعداد صفحات | 17 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | آموزش و ارزشيابي (علوم تربیتی) - دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز - علمی پژوهشی سال 6 شماره 21 |
تاریخ انتشار | بهار - 1392 |
محدوده صفحات | 61-45 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | تلفن همراه مدارس متوسطه کلاس درس سیستم پیام کوناه |
چکیده |
پژوهش حاضر با هدف بررسي ميزان استفاده از موبايل در سرکلاس درس در بين دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه ناحيه 1 و 2 شهر سنندج انجام شده است. اين پژوهش از نوع توصيفي پيمايشي است. جامعه آماري تحقيق، شامل 24450 نفر از دانش آموزان ناحيه 1 و 2 شهر سنندج بودند. از دو ناحيه مورد نظر تعداد 6 مدرسه دخترانه و 6 مدرسه پسرانه انتخاب شدند و با استفاده از روش نمونه گيري خوشه اي تعداد 42 کلاس درس انتخاب شده و از اين کلاس درس ها تعداد 1042 دانش آموز بصورت تصادفي انتخاب شدند. نتايج تحقيق نشان داد 82.4 درصد داراي موبايل و 17.6 درصد موبايل شخصي نداشتند. هم چنين 55.2 درصد دانش آموزان هميشه و گاهي اوقات موبايل شان را به مدرسه ميبرند و از اين تعداد،96.3 درصد موبايل شان را در حالت سايلنت و خاموش گذاشته اند و تنها 3.7 درصد آن را روشن و روي زنگ مي گذارند. بررسي فرضيات نشان داد که تفاوت معني داري بين جنسيت و خواندن پيام کوتاه دريافتي و پاسخ دادن به پيام کوتاه دريافتي در سر کلاس درس وجود دارد، اما در زمينه ارسال پيام کوتاه در سر کلاس درس بين دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معني داري وجود نداشت. هم چنين ميان جنسيت دانش آموزان و بلوتوث بازي سرکلاس درس تفاوت معني داري وجود داشت و در آخر اينکه، ميان جنسيت دانش آموزان و تقلب در امتحانات تفاوت معني داري وجود داشت. |
کد مقاله | 19578 |
تعداد بازدید | 455 |
|