عنوان | ارتباط نیاز پیشرفت و عوامل اجتماعی با درگیری شغلی معلمان زن |
تعداد صفحات | 15 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه روانشناسی تحلیلی شناختی (مصوب دانشگاه آزاد) سال 4 پیاپی 15 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1392 |
محدوده صفحات | 47-33 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | عوامل اجتماعی معلمان زن نیاز به پیشرفت درگیری شغلی |
چکیده |
هدف اساسی این مطالعه بررسی ارتباط نیاز به پیشرفت ( و مولفه هاي آن) و عوامل اجتماعی با درگیري شغلی معلمان زن بود. \r\nروش: بر اساس مفروضه تحقیقات همبستگی و اجراي 2 آزمون نیاز پیشرفت ایر و کامالانابان (2006) و درگیري شغلی کانونگو (1982 a) روی نمونه ای با حجم 103 نفر از معلمان زن که براساس نمونه گیري تصادفی طبقه اي (مقطع تحصیلی محل اشتغال به عنوان طبقه) انتخاب شده بودند اطلاعات لازم جمع آوري شد. \r\nنتیجه: نتایج تحلیل براساس رگرسیون گام به گام نشان داد که بین نیاز پیشرفت و متغیرهاي اجتماعی وضعیت تاهل و سطح تحصیلات با درگیري شغلی همبستگی معنادار وجود دارد. درعین حال، از بین مولفه هاي نیاز پیشرفت تنها بین مولفه پشتکار با درگیري شغلی همبستگی معنادار به دست آمد. |
کد مقاله | 19545 |
تعداد بازدید | 509 |
|