عنوان | مقايسه ناگويی هيجانی، سلامت روان و عملکرد تحصيلی دانشآموزان دختر دبيرستانی خانوادههای طلاق و عادی با کنترل وضعيت اجتماعی اقتصادی |
تعداد صفحات | 21 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | اندیشههای نوین تربیتی - دانشگاه الزهرا، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - علمی پژوهشی شماره 2 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1393 |
محدوده صفحات | 140-120 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | دختران نوجوان عملکرد تحصیلی ناگویی هیجانی طلاق سلامت روانی |
چکیده |
هدف پژوهش حاضر مقايسه ناگويی هيجانی، سلامت روان و عملکرد تحصيلی دانشآموزان دختر دبيرستانی خانوادههای طلاق و عادی شهر بهبهان با کنترل وضعيت اجتماعی-اقتصادی بود. جامعه آماری تمام دانشآموزان دختر دبيرستانی خانوادههای طلاق و عادی شهر بهبهان در سال 92-91 بودند و از ميان آنها نمونهای 30 نفری با روش نمونهگيری تصادفی مرحلهای از فرزندان طلاق و 30 نفر نيز از فرزندان عادی انتخاب شد. برای سنجش متغيرهای مورد مطالعه از پرسشنامه ناگويی هيجانی (TAS-20)، پرسشنامه سلامت روان (GHQ-28) و معدل سال تحصيلی 92-91 استفاده شد. نتايج تحليل کواريانس چند متغيری (MANCOVA) نشان داد که بين ناگويی هيجانی دخترهای خانوادههای طلاق و عادی تفاوت معناداری وجود دارد. ناگويی هيجانی در دخترهای خانوادههای طلاق بالاتر از گروه عادی بود. سلامت روان دخترهای خانوادههای طلاق پايينتر از خانوادههای عادی بود. همچنين عملکرد تحصيلی دخترهای خانوادههای طلاق پايينتر از خانوادههای عادی بود. |
کد مقاله | 19402 |
تعداد بازدید | 513 |
|