• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تأثیر مداخله‌های روان‌شناختی و آموزشی مبتنی بر خانواده بر بهبود رفتارهای سازشی دانش‌آموزان کم‌ توان‌ ذهنی
تعداد صفحات 17
نویسنده احمد یارمحمدیان - امیر قمرانی - علی اصغر دادمهر - کاظم رضایی - ولی الله کرمی منش - محمد حسینعلی زاده
مشخصات نشریه فصلنامه روان‌شناسی افراد استثنایی (مصوب وزارت علوم) سال 3 پیاپی 12
تاریخ انتشار زمستان - 1392
محدوده صفحات 181-165
زبان فارسی
کلید واژه مداخله آموزشی  رفتار سازشی  کم توان ذهنی  خانواده  دانش‌آموزان کم‌ توان ذهنی  مداخله آموزشی روان‌شناختی  کودکان کم‌ توان ذهنی  مداخله روانی  
چکیده پژوهش حاضر باهدف بررسي تاثير مداخله هاي روان شناختي و آموزشي مبتني بر خانواده بر بهبود رفتارهاي سازشي دانش آموزان كم توان ذهني انجام گرفت. پژوهش از نوع نيمه آزمايشي بود. بدين منظور والدين 36 دانش آموز كم توان ذهني به صورت خوشه اي چندمرحله اي انتخاب و در دو گروه آزمايش و كنترل گمارده شدند. براي جمع آوري اطلاعات از مقياس رفتار سازشي وايلند استفاده شد. داده ها با روش آماري كوواريانس مورد تجزيه وتحليل قرار گرفت. تجزيه وتحليل داده ها تفاوت معناداري را بين عملكرد دانش آموزان كم توان ذهني در دو گروه آزمايش و كنترل در رفتارهاي سازشي نشان داد (p < 0.001). بنابراين مي توان نتيجه گرفت كهمداخله هاي روان شناختي و آموزشي مبتني بر خانواده بر بهبود رفتارهاي سازشي دانش آموزان كم توان ذهني تاثير دارد.

کد مقاله 19167
تعداد بازدید 430

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397