• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان رابطه رسانه‌های گروهی و هويت قومی با هويت ملی زنان (مطالعه موردی زنان شهر كرمانشاه)
تعداد صفحات 23
نویسنده بیژن خواجه‌ نوری - نسرین خدابخشی هفشجانی - لیلا پرنیان
مشخصات نشریه  علوم اجتماعی - دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شوشتر - مصوب دانشگاه آزاد سال 7 پیاپی 23
تاریخ انتشار زمستان - 1392
محدوده صفحات 157- 179
زبان فارسی
کلید واژه زن  فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی  هویت ملی  هویت قومی  رسانه‌های جمعی  
چکیده هدف اين مطالعه بررسي رابطه رسانه هاي گروهي و هويت قومي با هويت ملي زنان بوده است. در ابتدا مطالعات پيشين بررسي شده و سپس با استفاده از نظريه گيدنز 5 فرضيه به آزمون گذاشته شدند. شيوه نمونه گيري در اين مطالعه، تصادفي سهميه اي چند مرحله اي و حجم نمونه 600 نفر از زنان شهر كرمانشاه بوده است. يافته هاي تحقيق نشان دهنده آن است كه بين متغيرهاي هويت قومي و رسانه هاي ارتباط جمعي داخلي با هويت ملي ارتباط مثبت و مستقيم و بين متغيرهاي فناوري هاي نوين ارتباطي، رسانه هاي جمعي خارجي و استفاده از موبايل و مشتقات آن ارتباط منفي و مستقيم وجود دارد. هم چنين بر اساس نتايج رگرسيون چندمتغيره، متغيرهاي هويت قومي، رسانه هاي جمعي داخلي، فناوري هاي نوين ارتباطي و رسانه هاي جمعي خارجي در مجموع نزديك به 19 درصد از تغييرات متغير هويت ملي را تبيين كردند.

کد مقاله 18862
تعداد بازدید 533

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397