عنوان | بررسی شاخصهای عملکرد اجتماعی مربیان تربیتی زن از نظر اولیای دبیرستانهای شهرستان داراب |
تعداد صفحات | 22 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | زن و جامعه (جامعهشناسی زنان سابق) سال 5 شماره 2 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1393 |
محدوده صفحات | 125-105 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | الگو نگرش اوقات فراغت روابط مذهبی مربیان تربیتی شاخصهای عملکردی |
چکیده |
این مقاله مبتنی بر پژوهشی توصیفی و از نوع پیمایشی است. هدف از این پژوهش بررسی وضعیت عملکرد مربیان تربیتی زن در دبیرستانهای شهرستان داراب از جنبه علمی، مذهبی، الگو بودن، تعامل با دانش آموزان، اوقات فراغت و نگرش نسبت به آنان از نظر مدیران، معلمان و مربیان تربیتی بود. جامعه آماری در این پژوهش تمامی اولیاء دبیرستانهای زن شهرستان داراب بودند که با استفاده از نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. حجم نمونه مورد بررسی در این پژوهش120 نفر بودند که با استفاده از جدول مورگان محاسبه شد. از این تعداد 101 نفر در این مطالعه شرکت نمودند. دادههای این پژوهش متناسب با شاخصهای فوق با استفاده از یک پرسشنامه 24 سئوالی گردآوری شدند. برای تأمین اعتبار محتوایی پرسشنامه از منابع علمی موجود و نظر متخصصین موضوعی استفاده شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرنباخ برابر 0.86 برآورد گردید دادههای حاصل از این مطالعه با استفاده از شاخصهای آماری میانگین، انحراف استاندارد، چولگی و آزمون های تی، تحلیل واریانس، ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج بدست آمده از این پژوهش نشان داد که؛ مربیان تربیتی ذیل شاخصهای عمل به وظایف، وضعیت علمی، رضایتمندی، دادن اطلاعات مذهبی و نگرش، به ترتیب با 0.245، 0.182، 0.175، 0.093 و 0.013 میزان چولگی، ارزیابی پایینی را به خود اختصاص داده اند. |
کد مقاله | 18833 |
تعداد بازدید | 396 |
|