عنوان | اثر بخشی آموزش به شیوه رویکرد راه حل محور بر افزایش میزان سازگاری اجتماعی و حل بحران هویت نوجوانان دختر |
تعداد صفحات | 20 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | زن و جامعه (جامعهشناسی زنان سابق) سال 5 |
تاریخ انتشار | بهار - 1393 |
محدوده صفحات | 40-21 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | دختران نوجوان بحران هویت سازگاری اجتماعی درمان راه حل مدار |
چکیده |
هدف این پژوهش بررسی اثر بخشی آموزش به شیوهی رویکرد راه حل محور بر سازگاری اجتماعی وحل بحران هویت نوجوانان دختر در بندرعباس میباشد. این پژوهش به روش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل است. جامعهی آماری شامل کلیهی نوجوانان دختر شهر بندرعباس میباشد. نمونهی پژوهش شامل 20 نفر درگروه آزمایش و 20 نفر در گروه کنترل است که از بین 89 نفری که از میان 318 نفر تکمیل کننده پرسشنامه، نمرهی پایینی در پرسشنامههای بحران هویت و سازگاری اجتماعی اخذ کرده بودند، با روش نمونهگیری خوشهای تصادفی انتخاب گردیدهاند. پرسشنامهی بحران هویت و سازگاری اجتماعی به همراه اطلاعات دموگرافی آزمودنیها جهت گردآوری دادهها استفاده شده است .دادهها با استفاده از آزمون آماری تحلیل کوواریانس، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج نشان داد آموزش به شیوهی رویکرد راه حل محور بر سازگاری اجتماعی وحل بحران هویت نوجوانان دختر اثر مثبت و معنادار داشته است. |
کد مقاله | 18821 |
تعداد بازدید | 323 |
|