| عنوان | تأثير آموزش مهارتهاي زندگي بر سلامت روان دانشجويان دختر |
| تعداد صفحات | 9 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه روانشناسی فرهنگی زن سال 3 پیاپی 9 |
| تاریخ انتشار | پائیز - 1390 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| محدوده صفحات | 119-111 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | دانشجویان دختر سلامت روانی دختران مهارتهای زندگی آموزش مهارتهای زندگی سلامت روانی |
| چکیده |
هدف پژوهش حاضر بررسي تاثير آموزش مهارتهاي زندگي بر سلامت روان دانشجويان دختر رشته راهنمايي و مشاوره دانشگاه آزاد اسلامي واحد سوسنگرد بود. نمونه تحقيق شامل 40 نفر از دانشجويان بود که به شيوه نمونه گيري تصادفي انتخاب و به دو گروه آزمايش و کنترل (هر گروه 20 نفر) تقسيم شدند. قبل از مداخله متغير مستقل يعني آموزش مهارتهاي زندگي، از گروه آزمايش و کنترل با استفاده از ابزار سلامت روان (SCL25)، پيش آزمون گرفته شد. سپس گروه آزمايش به مدت 12 جلسه 90 دقيقه اي آموزش مهارتهاي زندگي را دريافت نمودند و پس از گذشت دو ماه، از آزمودنيها پس آزمون بعمل آمد و مجددا بعد از يک ماه آزمون پيگيري از دو گروه گرفته شد. نتايج حاصل از يافته ها، با استفاده از تحليل کواريانس، نشان داد که تفاوت دو گروه آزمايش و کنترل در سطح 0.001 > P معنادار است. اين مطلب بيانگر آن است که آموزش مهارتهاي زندگي منجر به افزايش سلامت روان دانشجويان شده است. |
| کد مقاله | 18761 |
| تعداد بازدید | 504 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...