عنوان | کاربرد مدل کانو به منظور شناسایی عوامل مؤثر بر بهبود بهرهوری مدیران زن آموزش و پرورش (مورد: آموزش و پرورش منطقه یک شهر تهران) |
تعداد صفحات | 23 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | پژوهشنامه زنان (مصوب وزارت علوم) سال 3 شماره 2 |
تاریخ انتشار | پاییز و زمستان - 1391 |
محدوده صفحات | 93-71 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | آموزش و پرورش مدیران زن بهرهوری مدیران مدل رضایت مشتری کانو - توسعه پایدار |
چکیده |
امروزه مفهوم توسعۀ پایدار کاربردی جهانی پیدا کرده و بسیاری از بخشها و ارکان هر جامعه را درگیر خود ساخته است. از بین عوامل و شاخصههای فراوانی که بر دستیابی به توسعۀ پایدار مؤثر هستند، نظام آموزشی به انحای گوناگون در سطح قابل توجهی تأثیرگذار است. کارآمدی این نظام نیز تابع عوامل و مؤلفههای گوناگونی است. مدیران و مدیریت آنها یکی از این مؤلفههاست که نقشی مهم در کارآمدی نظامهای آموزشی دارد. بنابراین، با توجه به تعداد قابل توجه مدیران زن در نظام آموزشی کشور، این مقاله در صدد است تا در گام نخست عواملی را که به افزایش سطوح بهرهوری مدیران زن کمک میکند، شناسایی کرده و در اقدامی مبتکرانه و با توجه به اینکه مدل کانو خصلت دستهبندی مؤلفهها و ویژگیها را از حیث ابعاد کیفیتی داراست و تاکنون از آن فقط برای سنجش رضایت مشتری استفاده میشده، اکنون به منظور طبقهبندی عوامل مؤثر بر بهرهوری مدیران زن آموزشوپرورش بهکارگرفتهشود. نتایج بهدستآمده از این پژوهش نشان میدهد از 23 مؤلفۀ شناساییشده به عنوان مؤلفههای مؤثر بر بهرهوری مدیران زن، 1 مؤلفه الزامی، 16 مؤلفه یکبعدی و 3 مؤلفه جذاب هستند. در پایان، رتبهبندی این مؤلفهها نیز ارائه شده است. |
کد مقاله | 18619 |
تعداد بازدید | 508 |
|