• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نقش و عملکرد زن در تبلیغات بازرگانی تلویزیون ایران «تحلیل محتوای پیام‎های بازرگانی شبکه سه سیما در مهر، آبان و آذر ماه سال 1391»
تعداد صفحات 20
نویسنده عباس اسدی - ندی عبدی
مشخصات نشریه  پژوهشنامه زنان - پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی - علمی پژوهشی سال 3 شماره 2
تاریخ انتشار پائیز - 1391
محدوده صفحات 20-1
زبان فارسی
کلید واژه زن  بازنمایی  سبک زندگی  تبلیغات تجاری  نقش کلیشه‌ای  
چکیده امروزه رسانه‌‌های ارتباط‎جمعی نقش بی‌‌بدیلی در معرفی و تعیین سبک زندگی مخاطبان خود بازی می‌‌کنند و تأثیر انکاری‎ناپذیری در ایجاد، تقویت و حتی تغییر نگرش مخاطبان خود در مقوله‎های فکری، سیاسی و تبلیغات بازرگانی دارند. استفاده از عناصر متنوع محتوایی برای جذب مخاطب و افزایش تأثیر آگهی‌‌های تلویزیونی، دغدغۀ اصلی برنامه‌‌ریزان و مبلغان تجاری در رسانه است. استفادۀ ابزاری از زن به‎عنوان یکی از عناصر مهم مورد استفاده برای اثربخشی تبلیغات تجاری در دنیا و ایران، مورد انتقاد بسیاری از اندیشمندان، نخبگان فرهنگی و دینی قرار گرفته است. مقالۀ حاضر به بررسی نقش و جایگاه زن در پیام‌‌های بازرگانی در ایران می‌‌پردازد. برای نیل به این مقصود، از روش تحلیل محتوا سود برده‌‌ایم و جامعۀ آماری مورد نظر در این تحقیق، 410 آگهی بازرگانی پخش‎شده از شبکۀ سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران در ساعات 18 تا 24 هر روز طی ماه‌‌های مهر، آبان و آذر سال 91 است. آمارهای به‎دست‎آمده در نهایت نشان می‌‌دهد استفاده از زنان در آگهی‌‌ها برای فروش بهتر کالا و خدمات، باعث پررنگ‌‌تر نشان داده شدن نقش کلیشه‌‌ای وی ـ‎ کار در منزل و مکمل نقش مرد ‎ـ شده است.

کد مقاله 18616
تعداد بازدید 444

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397