• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان اثر آموزش بر آگاهی و سازه‌های مدل اعتقاد بهداشتی در دانش‌آموزان دختر دبيرستانی شهر اصفهان در ارتباط با سندرم نقص ايمنی اکتسابی (ايدز)
تعداد صفحات 6
نویسنده آسیه پیرزاده - غلامرضا  شریفی راد
مشخصات نشریه  دانشگاه علوم پزشکی گرگان شماره 3 پیاپی 43
تاریخ انتشار پائیز - 1391
محدوده صفحات 71-66
زبان فارسی
کلید واژه دانش‌آموزان دختر  آگاهی  اصفهان  دانش‌آموزان  مدل اعتقاد بهداشتی  دانش‌آموزان دختر دبیرستانی  ایدز  دانش‌آموزان دبیرستانی  آموزش  
چکیده زمينه و هدف: هر چند سندرم نقص ايمني اکتسابي از نظر پزشکي مهم است؛ ولي به عنوان يک رفتار شخصي و يک پديده اجتماعي و فرهنگي از اهميت ويژه‌ اي برخوردار بوده و نوجوانان به عنوان جمعيت در معرض خطر شناخته شده‌ اند. تنها راه موثر عليه ايدز آموزش بهداشت است. اين مطالعه به منظور تعيين اثر آموزش بر آگاهي و سازه‌ هاي مدل اعتقاد بهداشتي در دانش ‌آموزان دختر دبيرستاني شهر اصفهان در ارتباط با سندرم نقص ايمني اکتسابي (ايدز) انجام شد.\r\nروش بررسي: اين مطالعه شبه ‌تجربي روي 72 دختر دبيرستاني شهر اصفهان در سال 1390 انجام شد. دانش ‌آموزان به دو گروه 36 نفري مداخله و شاهد تقسيم شدند. براي گروه مداخله جلسات آموزشي در دو جلسه با استفاده از روش سخنراني و بحث گروهي انجام گرفت و براي گروه شاهد هيچ آموزشي صورت نگرفت. پرسشنامه 3 قسمتي شامل مشخصات دموگرافيک، آگاهي و سازه‌ هاي مدل اعتقاد بهداشتي به وسيله خودگزارش‌ دهي تکميل گرديد. داده‌ ها با استفاده از نرم ‌افزار آماري SPSS-18،paired t-test و independent t-test تجزيه و تحليل شدند.\r\nيافته‌ ها: در ابتداي مطالعه ميانگين آگاهي، شدت درک شده، منافع و موانع درک شده بين دو گروه اختلاف آماري معني ‌داري نداشت. در انتهاي مطالعه ميانگين آگاهي، شدت درک شده، منافع و موانع درک شده در گروه مداخله افزايش آماري معني ‌داري نشان داد (P < 0.05)؛ اما ميانگين حساسيت درک شده در گروه مداخله اختلاف آماري معني ‌داري نداشت.\r\nنتيجه‌ گيري: اين مطالعه نشان داد که آموزش بر اساس مدل اعتقاد بهداشتي سبب بالا رفتن شدت درک و منافع درک شده و نيز کاهش موانع درک شده در دانش ‌آموزان دختر گرديد؛ اما اثر آماري معني ‌داري بر حساسيت درک شده نداشت.

کد مقاله 18411
تعداد بازدید 493

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397