عنوان | رابطه تماشاي تلويزيون با الگوي مصرف دختران دانشجو |
تعداد صفحات | 25 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده (فرهنگی - دفاعی زنان و خانواده سابق) سال 7 پیاپی 21 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1391 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 75-51 |
کلید واژه | جامعهپذیری تلویزیون دانشجویان دختر زنان دانشجو تماشای تلویزیون الگوی مصرفی رسانههای جمعی |
موضوع | زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات زن و سبک زندگي / خانواده و سبک زندگي |
چکیده |
اين پژوهش، رابطه تماشاي تلويزيون را در شكل دادن به الگوي مصرف زنان دانشجو، مورد بررسي قرار مي دهد و هدف آن نشان دادن تاثير تلويزيون بر انتخاب و خريد كالا و خدمات توسط مخاطبان است. براي اين منظور، دانشجويان دانشگاه الزهرا(س)، مورد مطالعه قرار گرفتند و 240 نفر از آنان به شيوه نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند و به پرسشنامه محقق ساخته پاسخ دادند. داده هاي آماري با بهره گيري از نرم افزارSPSS و آزمون فريدمن و ضريب همبستگي كرامر و تااوكندال بي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج تحليل هاي دو متغيره و سه متغيره بر اساس نوع و ميزان همبستگي بين متغيرهاي مستقل و وابسته ارائه شد. نتايج نشان داد بين متغير مستقل «مدت تماشاي تلويزيون» و متغير وابسته «الگوي مصرف دانشجويان دانشگاه الزهرا(س)»، همبستگي مثبت وجود دارد. اگرچه بيشتر دانشجويان، تلويزيون را با هدف پر كردن اوقات فراغت خود تماشا مي كنند، اما برنامه هاي اين رسانه بر انتخاب آنان در خريد مواد خوراكي، پوشاك، هديه، لوازم بهداشتي و كالاهاي فرهنگي تاثير داشته است. |
کد مقاله | 17891 |
تعداد بازدید | 532 |
|