• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسي نگرش مادران به كاربرد فناوري در آموزش زبان انگليسي فرزندان
تعداد صفحات 25
نویسنده مهرک رحیمی - معصومه حسنی
مشخصات نشریه فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده (فرهنگی - دفاعی زنان و خانواده سابق) سال 7 پیاپی 19
تاریخ انتشار تابستان - 1391
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 103-79
کلید واژه نگرش  فرزندان  فرزند  مادران  نگرش مادران  فناوری  زبان انگلیسی  یادگیری زبان انگلیسی  آموزش زبان انگلیسی  
چکیده هدف پژوهش حاضر بررسي نگرش مادران ايراني به آموزش زبان انگليسي فرزندانشان با استفاده از فناوري است. صدو هيجده خانم متاهل داراي فرزند با روش نمونه گيري در دسترس انتخاب شدند. نگرش آنان به استفاده از رايانه جهت آموزش زبان انگليسي فرزندانشان توسط پرسشنامه ي محقق ساخت و با در نظر گرفتن سه جنبه شامل آموزشي، عاطفي و اقتصادي ارزيابي گرديد. داده ها با استفاده از آمار توصيفي، آزمون تي و محاسبه ضريب همبستگي مورد بررسي قرار گرفت. يافته ها نشان داد كه مادران به طور كلي به استفاده از فناوري براي آموزش زبان انگليسي نگرشي مثبت دارند. اين نگرش در دو جنبه آموزشي و اقتصادي به طور معناداري از ميانگين نظري (3) بالاتر است. اما در جنبه عاطفي اين نگرش نه مثبت و نه منفي است. تفاوت نگرش مادران با درنظرگرفتن تحصيلات و وضعيت اشتغال به طور كلي معنادار نبود ولي تفاوت نگرش با در نظر گرفتن سه جنبه نشان داد كه مادراني كه داراي تحصيلات دانشگاهي هستند به جنبه عاطفي كاربرد رايانه بيشتر نگرش مثبت دارند. در عين حال، در جنبه هاي آموزشي و اقتصادي هيچ تفاوتي بين مادران با تحصيلات دانشگاهي و مادران ديپلمه مشاهده نشد. بررسي تفاوت نگرش مادران با توجه به وضعيت اشتغال آنها نشان داد كه هيچ تفاوتي بين نگرش كلي و سه جنبه نگرش بين مادران شاغل و خانه دار وجود ندارد. محاسبه ضريب همبستگي نشان داد كه هيچ ارتباطي بين نگرش ها به طور كلي و جنبه هاي آن با سن مادران و تعداد فرزندان آنان وجود ندارد. يافته هاي اين پژوهش بيانگر نظر نسبتاً مثبت مادران در به استفاده از فناوري در يادگيري فرزندانشان است كه مي تواند راهگشاي نظام آموزش و پرورش در جهت توسعه آموزش مبتني بر فناوري (مانند آموزش الكترونيكي) باشد. يافته ها هم بر ضرورت برقراري دوره هاي آشنا سازي مادران ايراني با فوايد فناوري در آموزش تاكيد دارد.

کد مقاله 17888
تعداد بازدید 482

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397