عنوان | بررسي تأثير روش داستان گويي مبتني بر كليله و دمنه بر بهبود خودپنداره كودكان دختر پايه چهارم ابتدائي |
تعداد صفحات | 22 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده (فرهنگی - دفاعی زنان و خانواده سابق) سال 7 پیاپی 19 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1391 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 78-57 |
کلید واژه | دختران خودپنداره داستان گویی مبتنی بر کلیله و دمنه کودکان |
چکیده |
هدف از اجراي اين پژوهش بررسي تاثير روش داستان گويي با تكيه بر داستان هاي كليله و دمنه بر بهبود خودپنداره كودكان است. جامعه آماري اين پژوهش دانش آموزان پايه چهارم ابتدايي منطقه دو آموزش و پرورش شهرتهران در سال تحصيلي 91-90 مي باشد. روش نمونه گيري با توجه به هدف پژوهش (بهبود خودپنداره) بدين شيوه اجرا شد كه با پيش آزمون خودپنداره كودكان پيرز-هريس، تعداد 15 نفر از دانش آموزان، با خودپنداره ضعيف، به عنوان گروه آزمايش انتخاب شد و در يك دوره ده جلسه اي به جهت بهبود خودپنداره، شنيدن داستان هاي كليله و دمنه را تجربه كردند. هر دو گروه آزمايش و گواه درمعرض پس آزمون خودپنداره قرارگرفتند. داده ها با توجه به فرضيه تحقيق ، توسط تحليل كوواريانس موردتحليل آماري قرارگرفت. نتايج تحليل آماري نشان داد كه روش داستان گويي مبتني بركليله ودمنه بر بهبود خودپنداره كودكان اثر دارد. |
کد مقاله | 17887 |
تعداد بازدید | 623 |
|