عنوان | بررسي وضعيت تعهد سازماني زنان كارمند در سازمان آموزش و پرورش استان قم بر اساس مدل آلن و میر |
تعداد صفحات | 22 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده (فرهنگی - دفاعی زنان و خانواده سابق) سال 5 پیاپی 15 |
تاریخ انتشار | بهار - 1388 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 174-153 |
کلید واژه | زنان کارمند تعهد سازمانی قم (شهرستان) کارمند سازمان آموزش و پرورش تعهد عاطفی تعهد مستمر تعهد تکلیفی مدل آلن و میر |
موضوع | اشتغال زنان / زن و اشتغال / خانواده و اشتغال جنسیت و اخلاق / اخلاق جنسیتی |
چکیده |
تعهد سازمانی ، یک نگرش مهم شغلی می باشد که در طول سال های گذشته مورد علاقه بسیاری از محققان رشته های روان شناسی به خصوص روان شناسی اجتماعی بوده است. این موضوع به عنوان یکی از نگرش های مربوط به کار در دهه گذشته، تحقیقات زیادی را به خود اختصاص داده است. بررسی ادبیات موضوع، نشان می دهدکه تحقیقات در زمینه مفاهیم تعهد سازمانی، عوامل مؤثر بر آن و نیز نتایج حاصل از آن، مورد توجه بسیاری از صاحب نظران رفتار سازمانی ولقع شده است. از آنجا که زنان بخش زیادی از نیروی انسانی در سازمان ها را تشکیل می دهند، توجه به میزان تعهد و وفاداری آنها به سازمان، نقش مهمی در تحقق اهداف سازمانی خواهد داشت. از این رو، در این پژوهش سعی شده است، با توجه به شاخص های ارائه شده در خصوص تعهد سازمانی به بررسی وضعیت آن در میان زنان کارمند آموزش و پرورش استان قم پرداخته شود. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که میان ابعاد تعهد سازمانی زنان کارمند در این سازمان، در سطح اطمینان 95% رابطه معناداری وجود دارد و نیز وضعیت تعهد سازمانی آنها در سطح متوسط می باشد. |
کد مقاله | 17885 |
تعداد بازدید | 498 |
|