• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نقش دانشگاه آزاد اسلامی در میزان مشارکت زنان از دیدگاه بانوان شهرستان میانه
تعداد صفحات 0
نویسنده فریبا محمودی - میکائیل رسول‌زاده
مشخصات نشریه فصلنامه زن و مطالعات خانواده - دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تبريز - مصوب دانشگاه آزاد سال 1 شماره 2
تاریخ انتشار زمستان - 1387
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 24-9
کلید واژه توسعه  زن  مشارکت زنان  مشارکت اجتماعی  مشارکت اقتصادی زنان  مشارکت اجتماعی زنان  زنان و مشارکت اجتماعی  نرخ مشارکت زنان  مشارکت اقتصادی  مشارکت فرهنگی  دیدگاه زنان  دانشگاه آزاد اسلامی  مشارکت سیاسی  میزان مشارکت اجتماعی  مشارکت سیاسی زنان  مشارکت فرهنگی زنان  میانه (شهرستان)  
موضوع زن و اجتماع / مشارکت اجتماعي زنان    
چکیده این تحقیق با هدف روشن ساختن نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه مشارکت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی زنان و مشخص کردن نقش این دانشگاه در تفاوت نگرش به مشارکت زنان به عنوان ابزار یا هدف از دیدگاه بانوان شهرستان میانه است که به صورت پیمایشی انجام گرفته است. برای این منظور پرسشنامه‌هایی طراحی و نظرات بانوان دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های شهرستان میانه و فارغ‌التحصیلان دوره دبیرستان اخذ و مجموع نظرات آنها مورد ارزیابی قرار گرفت. نتیجه این پژوهش حاکی از آن است که شاخص‌های گرایش به مشارکت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در حد متوسط به بالاست. آزمون فرضیه‌های تحقیق نشان می‌دهد که همبستگی مثبت و معنی‌داری بین وجود دانشگاه آزاد اسلامی در تفاوت نگرش به مشارکت زنان، توسعه مشارکت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی وجود دارد. همچنین هیچ نوع همبستگی بین وجود دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه مشارکت اجتماعی زنان وجود ندارد. پیشنهاد‌هایی در پایان ارائه شده است که ماحصل آن این است: اگر از بعضی تنگ‌نظری‌های موجود نسبت به زنان در جامعه‌مان بگذریم؛ شرایط تا حدودی برای مشارکت زنان در صحنه‌های مختلف توسعه‌ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراهم است که با توجه جدی‌تر دولت در این زمینه و آگاهی و حرکت خود زنان، این نیروی بالقوه به کار گرفته خواهد شد تا گامی در جهت توسعه برداشته شود.

کد مقاله 17794
تعداد بازدید 513

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397