عنوان
|
رابطه رضایتمندی و وفاداری با ویژگیهای پوشاک ورزشی داخلی و خارجی در زنان ورزشکار بدنساز |
تعداد صفحات
|
20 |
نویسنده
|
سارا کشکر - زهرا سلمان - ژاله جباری |
مشخصات نشریه
|
مدیریت ورزشی (حرکت) - دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران - علمی پژوهشی شماره 3 |
تاریخ انتشار
|
پائیز - 1392 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
136-117 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
رضایتمندی وفاداری وفاداری مشتری زنان ورزشکار پوشاک ورزشی پوشاک خارجی پوشاک داخلی
|
موضوع
|
زن و ورزش
|
چکیده
|
هدف از این تحقیق بررسی میزان رضایت و وفاداری بانوان ورزشکار به پوشاک ورزشی داخلی و خارجی بر حسب ویژگیهای این محصولات است. بهعبارتی، تحقیق حاضر در پی دستیابی به این نتیجه است که چه ویژگیهایی موجب رضایتمندی بانوان ورزشکار از پوشاک ورزشی با مارک خاص و در نتیجه وفاداری به آن میشود تا بتوان از نتایج بهدستآمده برای بهبود و گسترش کیفیت و فروش تولیدات داخل کشور استفاده کرد. تحقیق حاضر از نظر راهبرد توصیفی و از نظر مسیر اجرا پیمایشی است که \r\nبهصورت میدانی اجرا شد. جامعة آماری پژوهش بانوان ورزشکار باشگاههای بدنسازی شهرداری مناطق شمال و جنوب تهران به تعداد 340 نفر بودند و نمونة آماری به شکل کلشمار و معادل کل جامعة تحقیق در نظر گرفته شد. ابزار اندازهگیری پرسشنامة محققساخته بود که پس از اطمینان از روایی و پایایی مناسب مورد استفاده قرار گرفت. برای آزمون فرضیههای تحقیق از آزمون ضریب همبستگی کندال و پیرسون استفاده شد. همچنین برای تجزیهوتحلیل اطلاعات از بستة آماری SPSS نسخة 16 بهره گرفته شد. یافته ها نشان داد که بیشتر بانوان (80 درصد) پوشاک ورزشی خارجی را انتخاب کردند و دلایل این انتخاب را کیفیت، طرح و قیمت مناسب عنوان کردند و در بین ویژگیهای این محصول، برای بانوان قیمت پوشاک اهمیت بیشتری قائل بودند. نتایج آزمون همبستگی کندال نشان داد که بین ویژگیهای محصول (کیفیت، قیمت، طرح زیبایی) و بومی بودن برند محصول با 95 درصد اطمینان رابطة معنادار وجود داشت، همچنین نتایج آزمون همبستگی کندال، نشان داد که بین رضایتمندی و وفاداری ورزشکاران به محصول و بومی بودن برند محصول نیز رابطة معناداری مشاهده شد. علاوهبر این، از نتایج آزمون پیرسون استنباط میشود که بین رضایت از محصول و وفاداری بانوان ورزشکار به محصول رابطة معناداری وجود دارد. در نتیجه ویژگیهایی از جمله کیفیت، طرح و قیمت مناسب موجب ایجاد رضایت و در نتیجه وفاداری به مارک میشود.
|