• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان رابطه سبک‌هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي: نقش جنس و رشته تحصيلي
تعداد صفحات 8
نویسنده روح‌الله پناهی - سلطانعلی کاظمی - آذرمیدخت رضایی
مشخصات نشریه فصلنامه روانشناسی تحولی (مصوب دانشگاه آزاد) سال 8 پیاپی 30
تاریخ انتشار زمستان - 1390
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 196-189
کلید واژه پیشرفت تحصیلی  سبک‌های یادگیری  جنس  دوره متوسطه  دانش‌آموزان  رشته تحصیلی  دانش‌آموزان دبیرستانی  
موضوع زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش     جنسيت و روان‌شناسي / روان‌شناسي زن    
چکیده به‎منظور بررسي رابطه سبك‎هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي، جنس و رشته تحصيلي در دانش‎آموزان دبيرستاني \r\nشهر اقليد، 500 دانش‎آموز (263 زن، 237 مرد) با روش نمونه‎برداري خوشه‎اي انتخاب شدند. شركت‎كنندگان به سياهه سبك‎هاي يادگيري كلب (كلب، 1971) پاسخ دادند. براي تحليل داده‎ها از آزمون مجذور كاي بهره گرفته شد. يافته‎ها نشان دادند: 1) شركت‎كنندگان واجد سبك يادگيري واگرا و جذب‎كننده، عملكرد تحصيلي بهتري نسبت به شركت‎كنندگان داراي سبك‎هاي همگرا و انطباقي دارند، 2) پسران بيشتر از سبك يادگيري واگرا سود مي‎جويند، در حالي كه سبك يادگيري غالب دختران، جذب‎كننده است، و 3) بين سبك‎هاي يادگيري و رشته تحصيلي رابطه معناداري وجود ندارد.

کد مقاله 17654
تعداد بازدید 589

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397