عنوان
|
رابطه سبکهاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي: نقش جنس و رشته تحصيلي |
تعداد صفحات
|
8 |
نویسنده
|
روحالله پناهی - سلطانعلی کاظمی - آذرمیدخت رضایی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه روانشناسی تحولی (مصوب دانشگاه آزاد) سال 8 پیاپی 30 |
تاریخ انتشار
|
زمستان - 1390 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
196-189 |
کلید واژه
|
پیشرفت تحصیلی سبکهای یادگیری جنس دوره متوسطه دانشآموزان رشته تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی
|
موضوع
|
زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش جنسيت و روانشناسي / روانشناسي زن
|
چکیده
|
بهمنظور بررسي رابطه سبكهاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي، جنس و رشته تحصيلي در دانشآموزان دبيرستاني \r\nشهر اقليد، 500 دانشآموز (263 زن، 237 مرد) با روش نمونهبرداري خوشهاي انتخاب شدند. شركتكنندگان به سياهه سبكهاي يادگيري كلب (كلب، 1971) پاسخ دادند. براي تحليل دادهها از آزمون مجذور كاي بهره گرفته شد. يافتهها نشان دادند: 1) شركتكنندگان واجد سبك يادگيري واگرا و جذبكننده، عملكرد تحصيلي بهتري نسبت به شركتكنندگان داراي سبكهاي همگرا و انطباقي دارند، 2) پسران بيشتر از سبك يادگيري واگرا سود ميجويند، در حالي كه سبك يادگيري غالب دختران، جذبكننده است، و 3) بين سبكهاي يادگيري و رشته تحصيلي رابطه معناداري وجود ندارد.
|