• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی و ابعاد آن بر کارآفرینی زنان (مطالعه موردی: انجمن زنان مدیر کارآفرین)
تعداد صفحات 35
نویسنده علی ربیعی - سولماز سرابی
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی - موسسه آموزش عالی سبز پیاپی 4
تاریخ انتشار بهار - 1392
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 67-33
زبان فارسی
کلید واژه مدیران زن  زنان کا‌رآفرین  کارآفرینی زنان  سرمایه اجتماعی  بعد ساختاری  بعد رابطه‌ای  بعد شناختی  انجمن زنان مدیر کارآفرین  
موضوع اشتغال زنان / زن و اشتغال / خانواده و اشتغال     زن و اجتماع / مشارکت اجتماعي زنان    
چکیده موضوع کارآفريني زنان امروزه يکي از موضوعات مهم و قابل توجه در حوزه مطالعات کارآفريني است. بيش تر مطالعات انجام گرفته در زمينه کارآفريني زنان متمرکز بر ويژگي هاي شخصيتي زنان کارآفرين و نيز محدوديت ها، موانع و چالش هاي پيش روي اين زنان بوده است و مي توان گفت ساختارهاي احاطه شده اجتماعي در اين ميان، به عنوان عاملي مهم، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. لذا اين پژوهش به مطالعه نقش سرمايه اجتماعي در کارآفريني زنان پرداته است. هدف اصلي اين پژوهش عبارت است از بررسي تاثير سرمايه اجتماعي و ابعاد آن بر کارآفريني زنان. براي دستيابي به اين هدف، فرضيه اصلي به صورت تاثير سرمايه اجتماعي بر کارآفريني زنان تعريف شد. جامعه آماري اين پژوهش 61 نفر از زنان عضو انجمن زنان مدير کارآفرين است و داده هاي حاصله با استفاده از نرم افزار آماري Spss مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. هم چنين براي دستيابي به تحليل، تبيين و ارائه راهکار، حجم نمونه اي متشکل از 10 نفر از زنان کارآفرين انتخاب شد که پاسخ دهندگان و به پرسش هايي در قالب مصاحبه نيمه ساختار يافته پاسخ گفتند.\r\nيافته هاي پژوهش حاکي از آن است که رابطه مثبت و معناداري ميان سرمايه اجتماعي و هر سه بعد آن (ساختاري، رابطه اي و شناختي) با کارآفريني زنان برقرار است و در بررسي اين که کدام يک از ابعاد سرمايه اجتماعي بيش ترين تاثير را بر کارآفريني زنان دارند، مشخص شد که در ميان ابعاد سرمايه اجتماعي، بعد ساختاري داراي بالاترين تاثير بر کارآفريني زنان است و پس از آن بعد شناختي قرار دارد و بعد رابطه اي داراي کمترين تاثير بر کارآفريني زنان است.

کد مقاله 17610
تعداد بازدید 555

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397