عنوان | فراتحليل اثربخشی برنامههای آموزشی شيوههای فرزندپروری بر اختلالات رفتاری كودكان |
تعداد صفحات | 13 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی سابق) - پژوهشکده کودکان استثنایی - علمی پژوهشی سال 13 شماره 2 پیاپی 48 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1392 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 45-33 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | اثربخشی اختلالات رفتاری اثربخشی آموزش فراتحلیل سبک فرزندپروری برنامههای آموزشی |
چکیده |
هدف: هدف اين فراتحليل، تعيين ميزان اثربخشي برنامه هاي آموزشي شيوه هاي فرزندپروري بر اختاات رفتاري كودكان بود. اين پژوهش با استفاده از تكنيك فراتحليل و با يكپارچه كردن نتايج تحقيقات مختلب، اندازة اثر برنامه هاي آموزشي شيو ههاي فرزند پروري را مشخ مي نمايد. روش: در مجموع 01 پژوهش قابل قبول از لحاظ روش شناختي انتخاب شدند و فراتحليل بر روي آنها انجام گرفت. منابع جستجوي داده ها، اسناد علمي دانشگاهها، پايگاه اطلاعات علمی (SID)، پایگاه مجلات تخصصی نور (noormags)، و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران بودند. ابزار پژوهش چك ليست فراتحليل بود. يافته ها: يافته هاي پژوهش نشان داد كه ميزان اندازة اثر برنامه هاي آموزشي شيوه هاي فرزندپروري بر اختاات رفتاري، بالا بود. نتيجه گيري: به نظر مي رسد كه برنامه هاي آموزشي شيو ه هاي فرزندپروري مي تواند به عنوان روشي مناسب براي پيشگيري از اختالات رفتاري در مراكز آموزشي مورد استفاده قرار گيرد. |
کد مقاله | 17491 |
تعداد بازدید | 673 |
|