• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان رابطه بين شيوه‌های فرزندپروری مادران و عزت نفس دانش‌آموزان دختر ناشنوا و شنوا
تعداد صفحات 18
نویسنده سیمین حسینیان - مه سیما پورشهریاری - فاطمه نصرالله کلانتری
مشخصات نشریه فصلنامه کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی سابق) - پژوهشکده کودکان استثنایی - علمی پژوهشی سال 7 شماره 4 پیاپی 26
تاریخ انتشار زمستان - 1386
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 384-367
زبان فارسی
کلید واژه فرزندپروری  دانش‌آموزان دختر  مادران  ناشنوایی  ناشنوا  دختران ناشنوا  عزت نفس  شیوه‌های فرزند‌پروری مادر  سبک فرزندپروری  
موضوع تربيت در خانواده     مادري/ نامادري     روابط خانوادگي    
چکیده هدف: اين تحقيق با هدف بررسي و مقايسه رابطه بين شيوه هاي فرزندپروري مادران و عزت نفس دانش آموزان دختر ناشنوا و شنوا در مقطع متوسطه شهر تهران، انجام پذيرفته است.\r\nروش: روش تحقيق توصيفي با تاكيد بر همبستگي است و نمونه آماري شامل 69 دانش آموز دختر ناشنوا و 82 دانش آموز دختر شنواي مقطع متوسطه و مادران هر دو گروه بود كه با استفاده از روش نمونه گيري هدفمند انتخاب شدند. براي جمع‌‌ آوري اطلاعات از پرسشنامه عزت نفس كوپراسميت و پرسشنامه شيوه هاي فرزندپروري بامريند استفاده شد و به منظور تجزيه و تحليل داده ها از آزمون هاي آماري t استودنت براي گروه هاي مستقل و ضريب همبستگي پيرسون استفاده شد.\r\nيافته ها: نتايج نشان داد كه بين شيوه هاي فرزندپروري مادران دانش آموزان ناشنوا و شنوا تفاوت معناداري وجود ندارند (P < 0.01) بيشتر مادران هر دو گروه نمونه از شيوه فرزندپروري مقتدرانه بهره مي گيرند. بين عزت نفس دانش آموزان ناشنوا و شنوا تفاوت معنادار وجود دارد (P < 0.01)، بين شيوه فرزندپروري مقتدرانه مادران با عزت نفس فرزندان در هر دو گروه ناشنوا و شنوا رابطه مثبت و معنادار وجود دارد (P < 0.05).\r\nنتيجه گيري: از آنجا كه يافته هاي پژوهش حاكي از وجود رابطه مثبت و معنادار بين شيوه هاي فرزندپروري و عزت نفس دانش آموزان ناشنواست، ارايه آموزش هاي لازم به والدين اين دانش آموزان براي رابطه بهتر و موثرتر با آنها، ضرورتي موكد است.

کد مقاله 17485
تعداد بازدید 673

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397