عنوان | مصرف كنندههاي فضاهاي فرهنگي بررسي تطبيقي زنان شاغل و خانهدار تهراني |
تعداد صفحات | 31 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان (مطالعات زنان سابق) سال 11 شماره 2 پیاپی 35 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1392 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 143-113 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | زنان خانهدار زنان شاغل سرمایههای فرهنگی زنان شاغل و خانهدار فضاهای فرهنگی زنان شهر تهران مکانهای فرهنگی وسایل فرهنگی |
موضوع | اشتغال زنان / زن و اشتغال / خانواده و اشتغال زن و فرهنگ / زن و كالاها و صنايع فرهنگي / مشاركت فرهنگي زنان / خانواده و فرهنگ |
چکیده |
در پي پژوهشي با هدف شناخت استفاده از فضاهاي فرهنگي اعم از مكان ها (سينما، موزه و غيره) و كالاهاي فرهنگي (كتاب، تلويزيون و غيره) توسط زنان شاغل و خانه دار و مقايسه بين آن ها به روش كيفي و با ابزار مصاحبه و سپس تجزيه و تحليل محتواي متن مصاحبه ها، نتايج تعمق پذيري به دست آمد؛ اولاً، زنان فضاهاي فرهنگي را به طور يكسان مصرف نكرده اند. ثانياً، زنان شاغل كمي بيش تر از زنان خانه دار به سينما مي روند. ضمن اينكه كلاً زنان كم به موزه و تئاتر مي روند، ولي تقريباً به يك اندازه از اين مكان ها بهره مي برند. زنان خانه دار كمي بيش تر از زنان شاغل تلويزيون مي بينند، زيرا آن ها فرصت بيش تري دارند. زنان به يك اندازه ماهواره تماشا مي كنند، ولي زنان شاغل به رغم اينكه كار مي كنند و كار خانه را نيز به عهده دارند، كمي بيش تر از زنان خانه دار مطالعه مي كنند. هر دو دسته خيلي موسيقي گوش مي كنند و در نهايت همه زنان در استفاده از مكان هاي فرهنگي (به دلايل اقتصادي يا كمبود وقت) كم تر از وسايل فرهنگي استفاده مي كنند. |
کد مقاله | 17466 |
تعداد بازدید | 558 |
|