• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی عوامل مؤثر اصول مديريت سازمانی در ارتقاء عملكرد مديران و کاركنان به تفکیک زن و مرد در سازمان‌های خدماتی (مطالعه موردی: سازمان‌های خدماتی شهر تبريز)
تعداد صفحات 18
نویسنده ناصر فقهی فرهمند
مشخصات نشریه فصلنامه زن و مطالعات خانواده - مصوب دانشگاه آزاد سال 3 پیاپی 10
تاریخ انتشار زمستان - 1389
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 110-93
زبان فارسی
کلید واژه زنان کارمند  عوامل مؤثر  زن و مرد  تبریز  اصول مدیریت  عملکرد سازمانی  رضایت اجتماعی  انگیزه اجتماعی  مدیریت سازمانی  عملکرد مدیران  عملکرد کارکنان  سازمان‌های خدماتی  
موضوع اشتغال زنان / زن و اشتغال / خانواده و اشتغال    
چکیده يکي از عوامل موثر در افزايش بهره وري، اصول مديريت سازمان است چون در سازمان ها سامان دهي اصول مديريت خود را مي طلبد و آگاهي مديران از الگوها و تئوري هاي آن، انجام وظايف آن ها را آسان تر نموده و باعث موفقيت سازمان ها در نيل به اهداف شان مي گردد. از طرفي چون مهم ترين منابع سازمان ها، نيروي انساني است لذا موفقيت سازمان با تحقق اهداف اصول مديريت موثر با بررسي عوامل موثر اصول مديريت سازماني در ارتقاء عملكرد مديران و كاركنان در سازمان ها، مساله اين پژوهش بوده است. از طرفي با توجه به اهميت و ضرورت ارتقاء عملكرد اصول مديريت سازمان، تعيين عوامل مذكور براي ارتقاء عملكرد نيروي انساني با محوريت رضايت و انگيزه اجتماعي سازماني هدف اصلي بوده است. در اين راستا جامعه آماري اين بررسي مديران و كاركنان به تفكيك زن و مرد سازمان هاي خدماتي شهر تبريز مي باشد. در واقع علت اصلي چنين تفكيكي، پي بردن به نظرات كاركنان بر حسب جنسيت نسبت به عوامل موثر اصول مديريت سازماني در ارتقاء عملكرد مديران و گاركنان در سازمان بوده كه با توجه به محدوديت هايي پنج نمونه از اين سازمان ها جهت جمع آوري اطلاعات انتخاب و عوامل كليدي اصول مديريت مختلف مورد بررسي قرار گرفت. روش اين بررسي بدين صورت بوده كه پس از تشريح ويژگي هاي اصول مديريت سازماني شامل قانون، رفاه، شغل، زندگي، روابط، عدالت، مسئوليت پذيري و ترفيع، اين سئوال طرح شد كه كدام يك از اصول مديريت سازمان در حال حاضر در سازمان محل كار جاري است و براي افزايش عملكرد نيروي انساني سازمان با محوريت رضايت و انگيزه اجتماعي سازماني كدام يك از اصول مديريت ترجيح داده مي شود. روش اين بررسي بدين صورت بوده كه در جلساتي ابتدا ويژگي هاي اصول مديريت سازماني شامل قانون، رفاه، شغل، زندگي، روابط، عدالت، مسئوليت پذيري و ترفيع به طور كامل تشريح مي شد تا نتايج به دست آمده پس از چالش هاي مباحثه اي و حضوري از سطح اطمينان بالاتري برخوردار باشد كه بتوان به نتايج قابل قبولي دست پيدا كرد. بنابر اين روش تحقيق اين بررسي از لحاظ هدف نوع كاربردي و از لحاظ روش از نوع تحقيقات توصيفي است كه در نهايت مطابق نتايج به دست آمده اعمال اصول مديريت به ترتيب اولويت به تفكيك براي هر سازمان بر اساس نوع فعاليت كه مي تواند به ارتقاء عملكرد نيروي انساني با محوريت رضايت و انگيزه اجتماعي سازماني تاثيرگذار باشد، مشخص گرديد تا بر اساس نوع فعاليت سازمان، در دستور كار مديران همان سازمان قرار گيرد.

کد مقاله 17234
تعداد بازدید 816

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397