ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مقايسه الگوی نگرشی و رفتاری زنان و مردان بازديد کننده از وب‌ سايت‌های فروش
تعداد صفحات 26
نویسنده بابک سهرابی - امیر خانلری
مشخصات نشریه فصلنامه تحقیقات زنان (مجله مطالعات زنان) - انجمن ایرانی مطالعات زنان - علمی پژوهشی سال 5 شماره 3
تاریخ انتشار پائیز - 1390
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 52-27
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  نگرش  الگوهای رفتاری  زنان و مردان  خرید اینترنتی  رفتار مصرف کننده  جنسیت و استفاده از اینترنت  احساسات  وب سایت‌های فروش  ترجیحات  
موضوع زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات    
چکیده نتايج تحقيقات در مورد تفاوت هاي جنسيتي از نظر اهداف و شيوه هاي استفاده از اينترنت متناقض بوده است، و اتفاق نظر کمي در اين زمينه وجود دارد. اين مقاله قصد دارد تا در محيط وب سايت هاي ايراني، تفاوت بين نگرش ها، احساسات و ترجيحات زنان و مردان استفاده کننده از اينترنت را مقايسه و تحليل نمايد. بدين منظور داده هاي مورد نياز از مراجعه کنندگان به پورتال هاي فروش اينترنتي شهر تهران گردآوري شد. پس از ارسال الکترونيکي پرسشنامه براي 150 نفر نمونه از زنان و مردان جامعه آماري، 89 پرسشنامه از مردان و 97 پرسشنامه زنان برگشت داده شد. داده ها از لحاظ شاخص هاي مرکزي و پراکندگي تحليل و فرضيات تحقيق با آزمون هاي تي مستقل و فريدمن بررسي شد. يافته ها حاکي از آن است که نگرش مثبت زنان نسبت به خريد الکترونيک کاهش يافته است، در حالي که نگرش مردان کاملا برعکس است. همچنين احساسات، ادراکات و اولويت هاي خريد اين دو گروه هم کاملا متفاوت است.

کد مقاله 17171
تعداد بازدید 713

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397