عنوان | مقایسه سازگاری تحصیلی در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه گیلان |
تعداد صفحات | 14 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه پژوهشهای مشاوره (مصوب وزارت علوم) پیاپی 36 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1389 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 140-127 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | دانشجویان دختر دانشجو سازگاری روانی سازگاری تحصیلی دانشجویان پسر دختر و پسر دانشجویان دختر و پسر دانشگاه گیلان |
موضوع | زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش جنسيت و روانشناسي / روانشناسي زن |
چکیده |
سازگاری تحصیلی دانشجویان و ارتباط آن با مسائلی همچون بهداشت روانی، برنامهریزی و استفاده مطلوب از زمان و مهارتها و تمرینهای مطالعه از جمله موضوعات مهم در برنامهریزی برای به حداکثر رساندن موفقیتهای تحصیلی آنان است. با این هدف تعداد 146 دانشجوی پسر و 90 دانشجوی دختر دانشگاه گیلان به پرسشنامه سازگاری تحصیلی هنری بارو پاسخ دادند. نتایج نشان داد که سازگاری دانشجویان پسر با دوره تحصیلی در سطح معناداری (p < 0/5) بیشتر از سازگاری دانشجویان دختر است. از نظر کامل بودن هدفها دانشجویان دختر سازگارترند. در ارتباط با خرده مقیاسهای پرسشنامه سازگاری تحصیلی، مقایس بهداشت روانی بالاترین میزان همبستگی مثبت و معنادار (78/0) را با سازگاری داشت. به علاوه بین بهداشت روانی و مهارتها و تمرینهای مطالعه همبستگی معنادار (54/0) به دست آمد. |
لینک دریافت مقاله |
http://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/917795 |
کد مقاله | 17142 |
تعداد بازدید | 1357 |
|