• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تأثير جنسيت بر نوع و ميزان بهره گيري از راهبردهاي فراگيري واژگان زبان انگليسي در بين دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی
تعداد صفحات 20
نویسنده داوود مدنی - بهنام علوی مقدم
مشخصات نشریه دوفصلنامه زبان پژوهی - دانشگاه الزهرا (س) - علمی پژوهشی سال 3 پیاپی 6
تاریخ انتشار بهار و تابستان - 1391
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 200-181
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  واژگان  سیاهه راهبردهای یادگیری زبان (SILL)  دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی  راهبردهای فراگیری  واژگان زبان انگلیسی  راهبردهای یادگیری  
موضوع جنسيت و زبان    
چکیده در فضاي ياد گيري، فرا گيران مختلف راه بردهايي متفاوت را به كار مي گيرند كه مبتني بر تجربه هاي آموزشي آنها در گذشته است. اين تنوع راه بردي، خود ناشي از عواملي چون نگرش، انگيزه، سن، شخصيت، رشته تحصيلي و جنسيت است. در پژوهش حاضر، تاثير جنسيت را بر نوع و ميزان بهره گيري از راه بردهاي ياد گيري واژگان زبان انگليسي از سوي دانشجويان منطقه پنج از دانشگاه آزاد اسلامي بررسي كرده ايم و بدين منظور، سي صد پرسش نامه شامل پنجاه راه برد (در شش گروه حافظه اي، شناختي، ترميمي، ياد افزايي، عاطفي و اجتماعي) را بين دانشجويان دختر و پسر مراكز دانشگاهي اراك، خمين، همدان، ملاير، بروجرد و درود، بدون در نظر داشتن معياري جز جنسيت توزيع كرده ايم؛ سپس 180 پرسش نامه متعلق به پسران و 114 پرسش نامه متعلق به دختران را تحليل كرديم و به ترتيب، ميانگين بهره گيري 2/88 و 2/81 را در مقياسي پنج درجه اي به دست آورديم كه تفاوتي معنا دار را نشان نمي دهد. ديگر فرضيه هاي سوي گير تحقيق و مربوط به شش دسته كلي از راه برد هاي ياد گيري واژگان انگليسي نيز با اعمال آزمون t با ميزان خطاي قابل قبول 0/05 رد شدند. تنها پنج راه برد، حاكي از تفاوت كاملاً معنا دار ميان دو گروه جنسيتي بودند؛ بنابر اين، بر اساس يافته هاي اين پژوهش، جنسيت بر ميزان و نوع راه برد هاي ياد گيري مورد استفاده، چندان تاثيري ندارد؛ به علاوه، ميانگين بهره گيري عمومي 2/85 از اين راه برد ها شاخص مطلوبي نيست و اهميت آموزش درست راه برد هاي ياد گيري واژگان را در كلاس هاي فراگيري زبان انگليسي نشان مي دهد.

کد مقاله 16979
تعداد بازدید 732

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397