• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان رابطه ويژگي‌هاي شخصيتي و جنسيت، و بي‌ميلي به برقراري ارتباط در زبان خارجي
تعداد صفحات 22
نویسنده غلامرضا کیانی - ایمان موسوی - رضا غفارثمر
مشخصات نشریه فصلنامه جستارهای زبانی (پژوهش‌های زبان و ادبیات تطبیقی سابق) - دانشگاه تربیت مدرس - علمی پژوهشی شماره 4 پیاپی 8
تاریخ انتشار زمستان - 1390
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 144-123
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  پنج عامل شخصیت  تمایل به برقراری ارتباط  بی‌ میلی در برقراری ارتباط  زبان خارجی  
موضوع جنسيت و زبان    
چکیده بي ميلي دانشجويان به برقراري ارتباط در يك زبان خارجي كه به معني گرايش به اجتناب از مكالمه شفاهي است، يكي از اصلي ترين معضلات معلمان زبان است؛ به طوري كه اگر منشا اين بي ميلي مشخص شود، معلمان زبان مي توانند تصميمات بهتري درباره كمك به زبان آموزاني بگيرند كه در برقراري ارتباط كم ميل به نظر مي آيند و معمولاً در تعاملات مشاركت نمي كنند. با اين حال ميزان اين بي ميلي در افراد متفاوت يكسان نيست و ممكن است به دلايل مختلفي ايجاد شده باشد. اين پژوهش به بررسي رابطه ويژگي هاي شخصيتي و جنسيت دانشجويان با ميزان بي ميلي آن ها به برقراري ارتباط در يك زبان خارجي پرداخته است. به اين منظور پرسشنامه هاي معتبر «پنج عامل اصلي شخصيت» و پرسشنامه «بي ميلي به برقراري ارتباط» به 250 آزمودني ارائه شد. نتايج رگرسيون چندگانه نشان داد كه از پنج عامل اصلي شخصيت (برون گرايي، عصبيت، وجداني بودن، تجربه پذيري و سازگاري)، برون گرايي بهترين پيش بيني كننده بي ميلي به برقراري ارتباط بود كه رابطه معكوسي با آن داشت. دومين و سومين عامل پيش بيني كننده، عصبيت و وجداني بودن بودند كه به ترتيب رابطه مستقيم و معكوسي با بي ميلي به برقراري ارتباط داشتند. همچنين براساس نتايج به دست آمده از آزمون t، هيچ تفاوت معناداري بين دو گروه پسر و دختر ديده نشد. در پايان، با تحليل نتايج مطالعه براساس پژوهش هاي پيشين، اهميت يافته ها براي معلمان و دست اندركاران امر آموزش زبان مورد بحث قرار گرفته است.

کد مقاله 16975
تعداد بازدید 803

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397