عنوان
|
نقش جنسيت در شخصيتهاي تكانشي تأملي بر يادگيري زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي |
تعداد صفحات
|
20 |
نویسنده
|
فیروز صدیقی - فریده پورگیو - مهناز قنواتی |
مشخصات نشریه
|
دوفصلنامه نثرپژوهی ادب فارسی (ادب و زبان فارسی سابق) - دانشکده ادبيات و علوم انسانی دانشگاه شهيد باهنر کرمان شماره 17 پیاپی 14 |
تاریخ انتشار
|
بهار - 1384 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
30-11 |
زبان
|
انگلیسی |
کلید واژه
|
جنسیت یادگیری زبان خارجی پنج عامل شخصیت تکانشی تأملی یادگیری زبان دوم یادگیری زبان انگلیسی
|
موضوع
|
جنسيت و زبان
|
چکیده
|
تحقيق موجود، سه هدف را دنبال مي كند: ابتدا در پي يافتن پاسخ اين سوال است كه ايا شيوه هاي تاملي (انديشه ورزي) و تكانشي (سريع گويي)، تاثير متفاوتي بر روي يادگيري زبان انگليسي، بعنوان يك زبان خارجي در بين دانش پژوهان ايراني مركز پيش دانشگاهي دارد يا خير؟ انگاه در پي كشف ارتباط بين جنسيت و ميزان موفقيّت در فراگيري زبان انگليسي است و بالاخره پژوهش حاضر به دنبال درك تاثير متقابل جنسيّت و شيوه هاي شناختي تامّلي (انديشه ورزي) و تكانشي (سريع گويي) بوده است. گام اوّل در انجام چنين تحقيقي، با استفاده از نسخه بزرگسالان ازمون روان شناسي ياندو و كي گن (1968) به منظور تعيين نوع شخصيّت، تقسيم كردن شركت كنندگان به دو گروه تامّلي (انديشه ورزي) و تكانشي (سريع گويي) بود. گام دوم، اجراي ازمون پيشرفت تحصيلي بود كه در واقع همان ازمون پاياني زبان انگليسي شركت كنندگان كه به طور هماهنگ كشوري انجام شده است، مي باشد. نتايج تحقيق دالّ بر اين است كه ارتباط معني داري بين متغيّرهاي به كار گرفته شده وجود ندارد.
|