عنوان
|
شناسايي ابعاد رشد بنگاههاي كوچك و متوسط توليدي پوشاك با مالكيت كارآفرينان زن |
تعداد صفحات
|
19 |
نویسنده
|
کامبیز طالبی - طیبه عبدلی محمدآبادی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه توسعه کارآفرینی شماره 2 پیاپی 20 |
تاریخ انتشار
|
تابستان - 1392 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
93-75 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
زنان کارآفرین بنگاههای کوچک و متوسط عوامل رشد ابعاد رشد صنعت پوشاک تولیدی پوشاک
|
موضوع
|
اشتغال زنان / زن و اشتغال / خانواده و اشتغال
|
چکیده
|
كسب وكارهاي كوچك و متوسط از اجزاي حياتي رشد در اقتصاد جهاني محسوب مي شوند، شناخت ابعاد رشد كسب وكار، در تدوين سياست هاي حمايت از توسعه ي كارآفريني تاثيرگذار است. هدف اصلي اين پژوهش شناسايي ابعاد رشد كسب وكارهاي كوچك و متوسط توليدي پوشاك با مالكيت كارآفرينان زن بوده و از نوآوري هاي اين پژوهش استخراج مدلي در زمينه ي ابعاد رشد كسب وكارهاي زنان مي باشد. اين پژوهش از نظر هدف كاربردي و به لحاظ رويكرد تحقيق كمي است و شيوه ي جمع آوري داده ها از نوع توصيفي- پيمايشي مي باشد. جامعه ي آماري پژوهش زنان مدير كارآفرين توليدي هاي پوشاك را شامل مي شود كه بر اساس فرمول كوكران، 79 نفر به شيوه ي تصادفي ساده به عنوان نمونه ي آماري انتخاب شده اند. ابزار اصلي جمع آوري داده ها پرسش نامه بوده و تجزيه و تحليل داده ها با استفاده از آزمون كاي اسكوئر و آزمون فريدمن انجام شد. يافته هاي تحقيق نشان مي دهد كه متغيرهاي مستقل به ترتيب راهبردهاي مديريتي؛ عوامل فردي؛ محيطي و سازماني بر متغير وابسته ي رشد كسب وكارهاي توليدي پوشاك با مديريت زنان و كارآفرينان زن، تاثير مثبت و معناداري دارند. در انتها، در راستاي بهبود نگرش به كارآفريني زنان پيشنهادهايي ارايه شد.
|