عنوان
|
عوامل كليدي اثرگذار بر موفقيت كسب وكارهاي خانوادگي اولويتبندي با روش تحليل شبكهاي |
تعداد صفحات
|
20 |
نویسنده
|
عبدالله ایراندوست - محسن قوامیپور - روحاله ابراهیمنژاد - داوود حسینپور |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه توسعه کارآفرینی شماره 2 پیاپی 20 |
تاریخ انتشار
|
تابستان - 1392 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
74-55 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
کسب و کارهای خانوادگی عوامل کلیدی موفقیت تحلیل شبکه
|
موضوع
|
خانهداري / کار در خانه / کار خانگي
|
چکیده
|
هدف اين مقاله بررسي عوامل كليدي اثرگذار بر موفقيت كسب وكارهاي خانوادگي، ارايه ي مجموعه اي نظام مند از عوامل و فعاليت هاي برتر در مديريت كسب وكارهاي خانوادگي در ايران، و همچنين اولويت بندي اين عوامل از ديدگاه كارشناسان و مديران/مالكان كسب وكارهاي خانوادگي است. اين تحقيق از نوع تحقيقات كيفي و از نظر هدف تحقيق جزو پژوهش هاي كاربردي بوده و از نظر گردآوري داده ها، تحقيق داخلي (مصاحبه با خبرگان) مي باشد. كه در دو مرحله، در مرحله ي اول براي شناسايي و طبقه بندي عوامل موفقيت از روش دلفي و در مرحله ي دوم براي اولويت بندي آن ها از روش تحليل شبكه اي (ANP)، از نظرات كارشناسان و افراد خبره بهره گرفته شد. جامعه ي مورد نظر، مديران و كارشناسان كسب وكارهاي خانوادگي در محدوده ي جغرافيايي شهر تهران است كه در مجموع دو مرحله ي تحقيق، 23 كارشناس و مدير به عنوان خبره به صورت هدفمند و بر اساس دسترسي انتخاب شدند. نتايج تحقيق نشان مي دهد كه عواملي از قبيل ارتباطات اثرگذار، داشتن چشم انداز و برنامه ي راهبردي درازمدت و حرفه اي گرايي در مديريت كسب وكار مي توانند اثر كليدي بر روي عملكرد كسب وكارهاي خانوادگي داشته باشند.
|