• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان روابط متقابل بين خودكارآمدپنداری و ادراک حمايت از سوی خانواده، معلمان و دوستان نزديک، در ارتباط با رضایت از زندگی در نمونه‌هایی از دانش‌آموزان دبیرستانی شهر تهران
تعداد صفحات 27
نویسنده شهرناز مرتضوی
مشخصات نشریه فصلنامه نوآوری‌های آموزشی - سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی - علمی پژوهشی سال 3 پیاپی 8
تاریخ انتشار تابستان - 1383
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 39-13
زبان فارسی
کلید واژه تهران  موفقیت تحصیلی  رضایت‌مندی از زندگی  حمایت خانواده  یادگیری اجتماعی  دانش‌آموزان دبیرستانی  خودکارآمدپنداری  یادگیری خود نظم‌ بخشی  خوداستحکام‌بخشی  خود نظم‌ بخشی انگیزشی  فعالیت‌های فوق برنامه  ادراک حمایت  
موضوع روابط خانوادگي     جنسيت و روان‌شناسي / روان‌شناسي زن    
چکیده در چهار چوب نظريه «يادگيري اجتماعي» باندورا، «كارآمدپنداري» «شخصي»و«جمعي» عواملي موثر در رشد و تحول و سازگاري انسان توصيف مي شوند و خودكارآمد پنداري همبستگي قابل توجه با عملكرد دارد. خودكارآمد پنداري از «تجربه موفقيت»، «الگو يا سرمشق»، «ترغيب كلامي»، و از«شرايط هيجاني/ فيزيولوژيك» تاثير مي پذيرد. \r\nدر اين پژوهش، پرسشنامه خودكارآمد پنداري بندورا، پس از ترجمه و معادل سازي مورد استفاده قرار گرفته است. به وسيله اين پرسشنامه، ابعاد كارآمدپنداري شخصي در زمينه هاي زير سنجيده مي شود: زمينه تحصيلي؛ زمينه خودنظم دهي به يادگيري؛ فعاليت هاي فوق برنامه؛ برآوردن نيازهاي ديگران، استحكام خود؛ و خودنظم دهي انگيزشي. \r\nبراي سنجش خودكارآمد پنداري جمعي از پرسشنامه كيم و پارك استفاده شد. در پرسشنامه اي كه به وسيله 895 دانش آموز پسر و دختر دبيرستاني پاسخ داده شد، علاوه بر مقايسهاي فوق از خرده- آزمون حمايت از سوي والدين، معلمان، و دوستان و از مقياس جديدنظر شده رضايت از زندگي استفاده شد. اين پژوهش، علاوه بر يافته هاي قابل توجه ديگر، نشان داد كه: \r\nبين خودكارآمد پنداري شخصي و جمعي با رضايت از زندگي رابطه مستقيم و معني دار وجود دارد. \r\nبين كارآمد پنداري شخصي و جمعي رابطه مستقيم و معني داري وجود دارد. \r\nبين كارآمد پنداري شخصي و جمعي با موفقيت تحصيلي رابطه مستقيم و معني داري وجود دارد. \r\nكارآمد پنداري شخصي و جمعي دختران دانش آموز به طور معني داري از پسران بيشتر است. \r\nكارآمد پنداري شخصي در درجه نخست و سطح رفاه خانواده در درجه دوم، نقشي موثر در رضايت از زندگي دارد.

کد مقاله 16900
تعداد بازدید 816

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397