عنوان
|
مقايسه كمال گرایی و تعلل ورزی در مادران دانشآموزان با و بدون ناتوانی يادگيری |
تعداد صفحات
|
18 |
نویسنده
|
فرهاد خرمایی - مسلم عباسی - سعید رجبی |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه ناتوانیهای یادگیری - دانشگاه محقق اردبیلی - علمی پژوهشی شماره 1 |
تاریخ انتشار
|
پاییز و زمستان - 1390 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
77-60 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
مادران کمال گرایی ناتوانی یادگیری تعلل ورزی
|
موضوع
|
حقوق کودک / كودک / حقوق فرزندان مادري/ نامادري
|
چکیده
|
هدف اين مطالعه مقايسه كمال گرايي و تعلل ورزي در مادران دانش آموزان با و بدون ناتواني يادگيري بود. اين پژوهش از نوع مقطعي-مقايسه اي است. جامعه آماري اين پژوهش شامل كليه مادران دانش آموزان 9 تا 14 ساله با و بدون ناتواني يادگيري شهر اراك در سال 1389 مي باشد. آزمودني هاي پژوهش شامل 80 نفر از مادران دانش آموزان مبتلا به ناتواني يادگيري بود كه با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند و 80 نفر از مادران دانش آموزان عادي به شيوه همتاسازي (بر اساس سن مادر، تحصيلات و تعداد فرزندان) انتخاب شدند. براي جمع آوري داده ها از مقياس هاي كمال گرايي و تعلل ورزي استفاده شد. نتايج تحليل واريانس چند متغيري نشان داد كه بين دو گروه از مادران در كمال گرايي مثبت، كمال گرايي منفي و تعلل ورزي تفاوت معناداري وجود دارد (0/001 > Ps). مادران اين دانش آموزان به دليل انتظارهاي غيرواقع بينانه و سرزنش مداوم خود سطوح بالايي از اضطراب و ترس از شكست را تجربه مي كنند.
|