عنوان | تأثير آموزش بازی درمانی مادران بر مشكلات رفتاری كودكان دارای ناتوانیهای يادگيری |
تعداد صفحات | 16 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه ناتوانیهای یادگیری - دانشگاه محقق اردبیلی - علمی پژوهشی شماره 1 |
تاریخ انتشار | پاییز و زمستان - 1390 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 59-44 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | مادران مشکلات رفتاری کودکان اختلالات رفتاری ناتوانی یادگیری آموزش بازی درمانی |
موضوع | زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش حقوق کودک / كودک / حقوق فرزندان مادري/ نامادري روابط خانوادگي خانواده درماني |
چکیده |
هدف از مطالعه حاضر بررسي تاثير آموزش بازي درماني مادران بر مشكلات رفتاري كودكان داراي ناتواني هاي يادگيري بود. روش پژوهش در اين تحقيق شبه آزمايشي بود. نمونه تحقيق شامل 15 دانش آموز بود كه از طريق روش تصادفي انتخاب شدند. مادران نمونه تحقيق طي 5 جلسه، در برنامه آموزش بازي درماني شركت كردند. مادران آزمودني ها پرسشنامه مشكلات رفتاري راتر را تكميل كردند. داده ها با استفاده از آزمون آماري t وابسته تحليل شدند. نتايج نشان داد كه آموزش بازي درماني مادران موجب كاهش مشكلات رفتاري در كودكان شده است ( 0/001 > p). |
کد مقاله | 16892 |
تعداد بازدید | 758 |
|