عنوان
|
مقايسه ويژگيهاي روانشناختي دانشآموزان پرورشگاهي و ساكن در خانواده بر اساس آزمون اندريافت كودكان |
تعداد صفحات
|
17 |
نویسنده
|
عادله اصلیپور - موسی کافی ماسوله - مهناز خسرو جاويد - محمدکاظم فخری |
مشخصات نشریه
|
فصلنامه روانشناسی مدرسه (مصوب وزارت علوم) سال 2 شماره 1 پیاپی 5 |
تاریخ انتشار
|
بهار - 1392 |
درجه علمی
|
علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات
|
22-6 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
ویژگیهای روانشناختی دانشآموزان پرورشگاهی دانشآموزان ساکن در خانواده آزمون اندریافت کودکان
|
موضوع
|
حقوق کودک / كودک / حقوق فرزندان
|
چکیده
|
هدف پژوهش، مقايسه ويژگي هاي روان شناختي دانش آموزان پرورشگاهي و ساكن در خانواده بر اساس آزمون اندريافت كودكان بود. پژوهش، علي ـ مقايسه اي و جامعه ي آماري، كليه دانش آموزان دختر و پسر پايه هاي اول تا چهارم ابتدايي(سال تحصيلي 88- 87) مدارس مناطق محروم و دانش آموزان دختر و پسر 7 تا 10 ساله ي ساكن در پرورشگاه شهر رشت است. نمونه شامل 13 دختر و 4 پسر( 7 تا 10سال) در هرگروه است. دانش آموزان پرورشگاهي به شيوه در دسترس و دانش آموزان عادي به روش خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند. ابزار پژوهش، آزمون اندريافت كودكان بود. تحليل آماري براساس آزمون آماري مجذور خي انجام شد. يافته ها نشان داد بين كودكان دو گروه در مولفه هاي نگرش نسبت به والدين، به ويژه پدر، همانندسازي با خواهر يا برادر، وجود اضطراب، موضوع ترس، روش والدين در آموزش مفاهيم اخلاقي تفاوت معناداري وجود دارد. زندگي در پرورشگاه، تاثير منفي بر رشد برخي جنبه هاي روان شناختي كودكان دارد.
|